Távol-keleti húsleves aprított sertéshúsból
2017. augusztus 26. írta: Gyalogrépa

Távol-keleti húsleves aprított sertéshúsból

keletiserteshusleves.jpg

Sovány dagadóból kiváló leves készül annak ellenére, hogy elég bizarrnak tűnik darált, vagy apróra vágott disznóhúsból készíteni. Távol-Keleten elterjedt étel, valójában ételcsoport, hiszen rengeteg változata készül - már ahol nincs tilalom a sertéshúsra. A sikere abból fakad, hogy egyfajta karakteres ízű, fűszeres húsleves. A húsleveseket pedig szinte mindenki szereti. Az ízesítők, és a disznóhús többé kevésbé egész évben rendelkezésre állnak, levesbetétnek meg éppen az kerül bele, ami a legjobb a piacon. Jelen esetben ez mángold és cukkini. Nyilván ezen felül ott van a tészta, amit nem érdemes kihagyni belőle. Nagyon könnyű elkészíteni; olcsó és laktató, mint egy tisztességes húsleves. Amit bemutatok, egy nyári verzió: a különlegessége az, hogy friss zöld fűszerpaprikával készül, ami elég egyedivé teszi az ízét, viszont csak pár hónapig elérhető. Pompás íze van, addig kell főzni vele, amíg csak lehet. Valószínűleg helyettesíthető valamilyen egzotikus zöld chilivel is.

keletiserteshuslevesalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • kis darabokra vágott, vagy darált sertéshús: lapocka, vagy dagadó sovány része
  • hagyma
  • fokhagyma
  • galangál
  • citromnád
  • gyömbér
  • fokhagyma
  • zöld eltevésre szánt hegyes fűszerpaprika: irtó csípős, tele van maggal, de vékony húsa nagyon kellemes ízű fűszer.
  • kaffir lime levél
  • halszósz
  • szójaszósz
  • mirin, egyfajta kínai főzőbor, de lehet szaké is

keletiserteshuslevesprep.jpg

A sovány dagadót kiinaztam, a zsírjának a jelentős részét levágtam. Körülbelül egy centis darabokra vágtam. Nagy lángon körbepirítottam. A hagymát, gyömbért, és a fokhagymát apróra vágtam. A paprikát kimagoztam, kiereztem, ugyancsak apróra vágtam. Gumikesztyű javasolt, főleg nagyobb adagnál. A kéz bőrén keresztül is tud csípni, de legalább egy óra múlva kezd el hatni, mikor már teljesen mindegy. Pár óráig kitart a csípés, elég kellemetlen. A leves még így is csípős kissé, amennyire kell. A galangált nagy szeletekre vágtam, de reszelni is lehet. A citromnádat megtisztítottam, majd a középső puha részeket felkarikáztam, a fás részeket egyben hagytam. Minden szilárd alapanyagot egy fazékba raktam, felöntöttem bőségesen vízzel, amennyi egy húsleveshez kell. Nagy lángon gyöngyözésbe hoztam. Hozzáadtam a szójaszószt, halszószt, főzőbort. Kóstolással állítottam be, mennyi kell belőlük. Lefedtem, kis lángon főztem, amíg a hús meg nem puhult. A citromnádat, galangált, kaffir lime levelet kidobtam belőle. Későbbi felhasználáshoz gyorsan le kell hűteni.

Levesbetétnek tésztát, mángoldot, és cukkinit választottam. Főzni nem kell őket, mindegyik tészta instant, a zöldségek pedig hamar megpuhulnak. Feldaraboltam a zöldségeket, a tésztával, és kívánt mennyiségű leveshússal tányérba raktam. A levest felforraltam, majd a tányérokba öntöttem. Lefedtem, tíz perc múlva tálaltam. Limelevet facsartam a levesbe. További limeot, és bazsalikomleveleket adtam mellé. Ugyanígy lehet korianderlevelet is adni mellé némi rizsborecettel a lime helyett. Ajánlott betétek még a csiperke, laskagomba, ázsiai gombák, különösen a shitake, pakchoi, azaz bordás kel, csirkemáj, újhagyma, póréhagyma, spenót, salátalevelek. Legfőbb eleme lehet a vasárnapi ebődlőasztalnak, akár egy hagyományos húsleves.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr8212777926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása