Csomboros krumpli kolbásszal baszk módra
2017. szeptember 18. írta: Gyalogrépa

Csomboros krumpli kolbásszal baszk módra

csomboros_krumpli_kolbasszal_baszk_modra.jpg

Baszk módra annyit tesz: paradicsommal, paprikával, fokhagymával, esetleg sonkával. Sonka nincs, ellenben kolbász van; akkor meg már belefér a krumpli is. Legalább van valami, ami felszívja a zöldségek illatos szaftját. A siker kulcsa a megfelelő építkezés. Így minden annyira sül át, vagy marad nyers, amennyire szükséges.

Ez a fogás se nem nyári, se nem őszi, pont amilyen a szeptember szokott lenni. Még örülök a paradicsomnak és a paprikának, de ennék már valami kolbászosat, krumplisat is. Reggel fázom, délután melegem van.

csomboros_krumpli_kolbasszal_baszk_modra_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • kolbász: ilyenkor a bevált kolbászunkat beszerezni a piacunkon egy kisebb kihívás. Ez a "már nincs jó, még nincs jó" esete. Próbálkozás helyett biztosra mentem derék bolti chorizo füstölt paprikával.
  • sütnivaló burgonya
  • édes hagyma
  • bogyiszlói paprika, pritamin paprika
  • húsos paradicsom
  • fokhagyma
  • csombor

csomboros_krumpli_kolbasszal_baszk_modra_prep.jpg

A krumplinak sokkal több idő kell, hogy elkészüljön, mint a többi zöldségnek. Bevágtam a krumplik héját, tepsibe raktam, száznyolcvan fokos sütőbe toltam. Mint mondtam, a rétegezés kulcsfontosságú. A krumpli ráér, úgyis az kerül legfölülre. Máshova nem kerülhet, mert megázik. A zöldségeket megtisztítottam, felvágtam. A repceolajjal kikent jánai tálam aljára fektettem a csomborágakat. Könnyű leemelni róluk a zöldségeket, nem kell kergetni a tányéron a fűszert. Erre került a paradicsom. Azt vártam a paradicsomtól, hogy levet eresszen, amivel gőz termelődött a pároláshoz. Ezt két evőkanál víz hozzáadásával támogattam meg. A paprikáknak is hasonló mennyiségű hőre van szüksége, mint a paradicsomnak, ezért lettek a következők. Megsóztam. Ráraktam a felszeletelt fokhagymát és a hagymát. Akkor jó, ha még bőven van tartásuk, kissé kemények. A hagymákra raktam a kolbászt; elég az, ha csak alaposan átmelegednek. Kivártam, amiíg megsült a krumpli. Megpucoltam, vastag szeletekre szeltem. Befedtem vele a tepsit, kevés repceolajjal meglocsoltam a tetejét, megsóztam. Száznyolcvan fokos sütőben sütöttem, amíg a kolbász el nem kezdett izzadni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr1312876344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása