Hízott kacsacomb, narancs, cékla, alma
2017. november 18. írta: Gyalogrépa

Hízott kacsacomb, narancs, cékla, alma

hizott_kacsacomb_narancs_cekla_alma.jpg

Ez a fogás magáért beszél: sült hízott kacsacomb, ecetes cékla, narancsbefőtt, friss, nyers alma. Ünnepi asztalra való fogás. Nem is az alapanyagok párosítása a legfontosabb mondanivalója ennek a posztnak, hanem az, hogy a vacsora előtt húsz perccel fogtam neki a fogás elkészítésének, ami az alapos előkészítésnek, tervezésnek köszönhető. Ez hogyan lehetséges? Úgy válogattam össze a komponenseket, hogy szinte mindegyiküket előre el lehessen készíteni. Minden vendéglátónak adódik olyan helyzet, amikor a közös ebéd, vagy vacsora előtt nem áll rendelkezésére pár óra, hogy elbíbelődjön a konyhában. Ez különösen a közeledő Karácsonnyal kerül ismét fókuszba, mikor az embernek nincs semmi motivációja ahhoz, hogy az ünnep napján hosszú órákat a konyhában savanyodjon. Erre megoldás a töltött káposzta is, viszont az nem ilyen puccos. Másrészt Karácsonykor mindig valahogy előbukkan a töltött káposzta: vagy vendégségben, vagy otthon. Nálunk is lesz.

Olyan egytálételt, vagy sültet kell találni körettel, aminek jót tesz a melegítés, vagy hidegen is élvezhető. Erre egy példa a következő összeállítás.

  • Zsírban abált hízott kacsacombokat, és egy hízott kacsamellet készítettem egy héttel korábban. Akkor elfogyasztottuk a kacsamellet. A combokat nem piszkáltam, hanem hagytam, hogy beledermedjen a zsírba. Ez egy hagyományos tartósítási módszer, ráadásul a comboknak még jót is tett némi érlelődés. A zsírt el lehet tenni sütésre, vagy következő turnus konfitálásra. Az alul maradt kocsonya kiváló pecsenyelevet ad. A zsírból kibányászott combokat már csak fel kellett melegíteni, a bőrt ropogósra sütni.
  • Ecetes bébicékla melasszal: a megjelenése miatt egészen ünnepien fest, pedig csak ecetes cékla. Tálalásnál csak ki kell venni az üvegből. Persze érdemes aznap reggel, vagy előző napon kivenni a hűtőből az üveget, hogy szobahőmérsékletűre melegedjen. Némelyiket félbe vágtam, vagy talpat vágtam neki, hogy a kedvem szerint álljon.
  • Sós, fűszeres narancsbefőtt. Hogy kerül ide kezeletlen narancs, mikor még normális narancsot egyáltalán sem lehet kapni, nem hogy kezeletlen héjút? A narancsszezon tavasszal volt, akkor készítettem ezt a befőttet. Persze akkor jöttünk ki a télből, elegem volt már azokból az ételekből, amikhez illett volna a narancsbefőtt. Viszont már akkor is tudni lehetett, hogy előbb utóbb meghíznak a kacsák, amelyek húsához kiváló köret lehet a narancs. Tehát erre a fogásra már tavasszal elkezdtem készülni. Lehet, hogy bolond dolognak hangzik így előre tervezni, de nekem már van narancsbefőttem a kacsa mellé. Ezt is hagytam szobahőmérsékletűre melegedni. A levéből csepegtettem a céklára.
  • Vettem savanykás almát, kicsumáztam, felkarikáztam.

hizott_kacsacomb_narancs_cekla_alma_prep.jpg

 Persze hátra lehet dőlni, hogy majd lesz valahogy. Mikor ilyen gondolat merül fel, idézzük fel az újramelegített előző napi krumplipüré állagát, és ízét, majd hasonlítsuk a frissen készülthöz. Ez jól szemlélteti, miért kell előre gondolkodni, tervezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7713304421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása