Sütőtök krémleves egyszerűen
2017. december 06. írta: Gyalogrépa

Sütőtök krémleves egyszerűen

sutotok_kremleves.jpg

Kétségtelen, hogy a szezon egyik legolcsóbb zöldsége a sütőtök. Nálunk a nagydobosi szürke tök kilójáért százötven forintot kérnek, ami hagyma/krumpli árban van. Szerintem ez a legjobb fajta, amit kapni lehet. Mégis könnyű ráunni, ha csak magában fogyasztjuk, úgy ahogy kisült. Nagyon kedvelem a serpenyős pirított zöldségeket, a sütőtök viszont erre teljesen alkalmatlan. A sütőtöknek egyáltalán nem áll jól, ha roppanósra készül. Az íze akkor teljesedik ki igazán, ha már vaj-puha. Ilyenkor már szétesik, leginkább csak pürésítve használható. Innen már csak egy ugrás a sütőtök krémleves.

sutotok_kremleves_prep.jpg

Összetevők:

  • háromnegyed kiló tisztított, kockázott sütőtök
  • egy nagyobb paszternák (körülbelül tizenöt dekás)
  • három kisebb sárgarépa (körülbelül húsz dekányi)
  • egy közepes vöröshagyma
  • kis darab gyömbér, fahéj
  • Worchestershire-szósz
  • két teáskanál mustár
  • három dekagramm vaj
  • befejezéshez pár szem dió, enyhén csípős paprikaszósz

Egy nagy serpenyőben körülbelül egy dekányi vajat melegítettem. A gyömbért pár nagyobb szeletre vágtam, majd pirítani kezdtem a fahéjjal együtt. Hozzáadtam a kis darabokra vágott hagymát, sárgarépát, paszternákot, majd nagy lángon kis színt adtam neki. Egy nagyobb fazékba öntöttem, majd beleforgattam a sütőtököt. Belekevertem egy evőkanál Worchestershire-szószt, megsóztam. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepte. Lefedtem, majd kis lángon főztem, amíg a zöldségek meg nem puhultak. Kidobtam a gyömbérszeleteket és a fahéjat. Merülőmixerrel pürésítettem a levest. Megkóstoltam, szükség szerint megsóztam. Ennél a pontnál lehet hígabbra állítani az állagot forró víz hozzáadásával. Gyöngyözésbe hoztam, belekevertem a mustárt, majd pár hideg vajkockát. A mustár pikáns savasságot ad, a vajkockák fényt és telt ízt kölcsönöznek a levesnek.

Tálalásnál némi frissen pirított diódarabot raktam a leves tetejére. Paprikaszószt csepegtettem köré, majd egy kés hegyével kihúztam kissé.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr313448983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása