Bukta birssel, manchego sajttal
2018. február 11. írta: Gyalogrépa

Bukta birssel, manchego sajttal

 

bukta_birssel_manchego_sajttal.jpg

Klasszikus párosítás a birssajt és a manchego sajt. Nagyon erős ízük van külön-külön is, de együtt még karakteresebb. Egy velük készült, szokványos méretű buktát meg sem tudnék enni egyszerre. Viszont étkezés után, vagy tapasnak egy-egy miniatűr bukta kiváló. A birssajtnak ez a sűrűbb formája teljesen sütésálló, így ilyen kis apró buktából sem folyik ki. Ami azt illeti, a sütés során egyáltalán nem olvadt meg.

bukta_birssel_manchego_sajttal_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • harminc dekagramm süteményliszt
  • egy deciliter tej
  • egy dekagramm friss élesztő
  • három teáskanál cukor
  • egy közepes méretű tojás
  • tíz dekagramm vaj
  • tizenöt dekagramm birssajt: ez itt saját készítésű, a birszselé-készítés mellékterméke.
  • tíz deka manchego sajt: spanyol kemény juhsajt

bukta_birssel_manchego_sajttal_prep.jpg

A tejet kéz melegre langyosítottam, majd beleraktam a cukrot, az élesztőt és a liszt egyharmadát. Lefedtem, szoba-hőmérsékleten hagytam kelni egy órát. Hozzáadtam a többi lisztet, a tojást, és öt deka puha vajat. Alaposan összedolgoztam. Addig kell dagasztani, míg el nem válik az edény falától. Ez egy elég lágy tészta: cél, hogy minél kevesebb liszttel készüljön. Viszont a liszttől függően előfordulhat, hogy nem válik el a tészta az edény falától. Ilyenkor további egy-két evőkanál liszt hozzáadásával korrigálni kell.
Lefedtem, szoba-hőmérsékleten kelesztettem, míg a duplájára nem nőtt. Közben a képen látható darabokra vágtam a birssajtot és a manchego-t. A birsdarabok legyenek másfélszer akkorák, mint a sajtdarabok. A sütőt előmelegítettem kétszáz fokra. Belisztezett deszkán fél centi vastagra kinyújtottam a megkelt tésztát. Nyolc centis köröket szaggattam belőle. A maradék tésztát összegyúrtam, újra kinyújtottam, majd ezt is kiszaggattam. Összesen tizenhat kört tudtam szaggatni ebből a tésztából. A maradék vajat megolvasztottam egy akkora tálban, amiben a buktákat meg lehet forgatni kényelmesen. Mindegyik tésztakorong közepére raktam egy-egy darab birssajtot és manchego-t. A széleit felhajtottam óvatosan, majd összenyomkodtam, hogy ne nyíljon szét. Mindegyik buktát megforgattam az olvasztott vajban, majd lerakosgattam őket egy tepsibe az illesztéssel lefele. Nem baj, ha hézagosan vannak, sütésnél a tészta kitölti a tepsit. Húsz percet hagytam pihenni, majd aranybarnára sütöttem. Amint kivettem a sütőből, azonnal porcukorral szórtam meg, majd hagytam kihűlni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2113654860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása