Barackos, diós sertéspástétom
2018. február 19. írta: Gyalogrépa

Barackos, diós sertéspástétom

barackos_dios_sertespastetom.jpg

A sertés erős ízéhez illenek az aszalt gyümölcsök, amik aztán hozzák magukkal a saját ízesítő partnereiket. Ezek könnyen tűnhetnek idegennek a sertéshús mellett, holott jól gazdagítják a gyümölcs, és összességében a pástétom ízét is.

barackos_dios_sertespastetom_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • egy kiló darált, vagy felaprított sertésdagadó
  • hét szem szárított sárgabarack: saját szárítmány, azért néz ki így. A kiskereskedelemben kapható aszalványok nedvességtartalma lehet magasabb, hiszen a speciális csomagolásban sem romlik meg, nem oxidálódik. A szárított barack viszont szépen felvesz a pástétom szaftjából.
  • három centiliter barackpálinka
  • hat dekagramm tisztított dió
  • egy teáskanál cukrozott narancshéj (így tartósítom a fagyasztóban a kezeletlen narancshéjat)
  • két gramm gyömbér
  • egy csipet őrölt fahéj
  • egy csipet frissen őrölt szerecsendió
  • öt gramm só
  • vékony sózott hátszalonna szeletek: jó helyette füstölt kenyérszalonna is.

barackos_dios_sertespastetom_prep.jpg

A dagadót alaposan lehűtöttem, majd egy kínai bárddal felaprítottam. 8-as tárcsán a legjobb ledarálni, hogy ne legyen túl apró, de az nekem még nincs. Fél centis kockákra vágtam a sárgabarackot, a diót negyedekre törtem. Egy kis darab gyömbért megtisztítottam, egy teáskanálnyit lereszeltem (körülbelül két gramm). Óvatosan összeforgattam a hozzávalókat. Megkóstoltam, beállítottam a sósságát. Akkor jó, ha mérsékelten sós. A folyamat többi részében még kerül hozzá só, illetve sós komponens. Lefedtem, egy napig hagytam a hűtőben érni.

A pástétomformámba frissen tartó fóliát terítettem. A húsos keverékkel feltöltöttem a formát úgy, hogy kitöltse a forma fenekét. A formámba pont belefért a pástétom, ami azt jelentette, hogy könnyen túlfolyhat hőkezelés közben. Emiatt az egész formát vákuumcsomagoltam. Befőzőautomatámban hőkezeltem nyolcvan fokon nyolc órán keresztül. Közben a tetejére nehezéket tettem, hogy minél egyenletesebb legyen a teteje. Sütőben is el lehet készíteni úgy, hogy a pástétomformát alufóliával lefedjük, majd egy vízzel feltöltött tepsibe helyezve betoljuk a százhúsz fokos sütőbe. Ilyenkor is célszerű a tetejére nehezéket rakni, persze olyat, ami bírja a sütőben. Ugyan sütőben nem próbáltam, de legalább négy órát rá kell szánni a hőkezelésre. Akkor jó, ha a pástétom közepébe szúrt hústű mellett áttetsző folyadék csorog ki.

A formát kihűtöttem. Felbontottam a csomagot, egy deszkára borítottam a pástétomot. A pástétomról hagytam lecsorogni a fölösleges levet. Sózott kemény hátszalonnából akkora szeleteket vágtam, amelyek körbeérik a pástétomot. Ezzel szépen beburkoltam, majd szorosan fóliába csomagolva kihűtöttem. Aki hentesnél veszi a hátszalonnát, szeleteltesse fel helyben!

Egy-másfél centis szeletekre szelve kaláccsal a legjobb. A szeletekre frissen borsot törtem, szerecsendiót reszeltem, füstölt sóval hintettem meg. Fóliába csomagolva eláll legalább egy hétig a hűtőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9213681198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2018.02.19. 16:04:59

Szerintem a sózott hátaszalonna telitalálat! A füstölt elvinné az ízeket, főleg, ha a kereskedelemben kapható borzalmakra gondolunk...

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.20. 05:43:07

@Benikuty: Valóban, nem próbáltam füstölttel. Saját sózott hátszalonnát itthon tartani gyerekjáték, hosszú, egyenletes csíkokra felszelni már kevésbé. Van itthon basic szeletelőgépem, így nekem könnyű. :)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.20. 05:49:43

@Benikuty: Alapból nem is fedtem volna szalonnával, de a formából kivéve olyan kis nyomorultul nézett ki. :) Meg aztán tartottam tőle, hogy egy hét alatt besavanyodik a felszíne. Mégis csak egy kiló dagadóból van, nem fogy el hamar.
süti beállítások módosítása