Mediterrán mangalica parázskrumplival
2018. május 19. írta: Gyalogrépa

Mediterrán mangalica parázskrumplival

 mediterran_mangalica_parazskrumplival.jpg

A bundás disznó a meleg Földközi-tengerre utazik citromért, rozmaringért, olíváért, babérért. Magával viszi hű társait, a mostanában visszatért parázskrumplit és új fokhagymát.

Ha el kéne helyeznem a Mediterráneum térképén a következő receptet, Spanyolországra böknék. Egyrészt rákaptak a mangalicára, másrészt az ember folyton krumplis receptekbe botlik, ha Spanyolország gasztronómiájáról olvas. Az ország déli fekvése ellenére szépen terem náluk a burgonya, aminek az ország domborzata lehet az oka. Spanyolország jelentős része hegység, vagy fennsík; a serrano sonka is hegyi sonkát jelent.

mediterran_mangalica_parazskrumplival_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • fél kiló mangalicacomb: szép márványos húsrész a comb külső részéből. Alkalmas hirtelen sütésre szeletben, vagy kockázva, de lassan sütve, egészben is kiváló.
  • fél kiló parázskrumpli: az apró szemű újkrumplit hívják így.
  • három közepes gerezdnek megfelelő új fokhagyma
  • egy kezeletlen héjú citrom
  • kisebb rozmaringág
  • két babérlevél
  • hat dekagramm olajbogyó: ez itt török pácolt fekete olajbogyó.
  • két evőkanál disznózsír

mediterran_mangalica_parazskrumplival_prep.jpg

A krumplit megmostam, majd sós vízben puhára főztem Közben két centis darabokra vágtam a mangalicát. A fokhagymát durvára vágtam, a citromhéjat vékony csíkokban lehántottam, a rozmaringleveleket felaprítottam. A zsírt egy nagy serpenyőben felmelegítettem, majd ebben körbepirítottam a húst, félretettem. Amint a krumpli megfőtt, leszűrtem, majd a szűrőben hagytam gőzölögni öt percet. Így gyorsan kiszárad a héja, amitől könnyebben pirul. A babérlevelet félretettem. A krumplit hozzáadtam a húshoz, majd nagy lángon sütni kezdtem. Hamarosan hozzáadtam a durvára vágott fokhagymát, és a félretett babérleveleket is. Megsóztam, Tellycherry borsot törtem rá. A mangalicát viszonylag hamar ki kell venni egy tányérra, hogy ne süljön túl. Amint a krumpli elérte a kívánt színt, beleforgattam a rozmaringot, a citromhéjat és az olajbogyót. A krumpli tetejére raktam a mangalicát is, lefedtem. Tíz percig hagytam, hogy a fűszerek illatát felvegyék az alapanyagok, másrészt a mangalica finoman tovább párolódjon. Tálalás előtt fél citrom levét facsartam rá. Még ha kissé ki is szárad a mangalica a vele való tapasztalat hiánya miatt, de még így is jobb az íze a vele készült fogásoknak. Csak legyen mint gyakorolni...

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6613978524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása