Zöldbab csigatésztával és sonkával
2018. július 11. írta: Gyalogrépa

Zöldbab csigatésztával és sonkával

zoldbab_csigatesztaval_es_sonkaval.jpg

Csigatésztából túlvásároltam magam - még úgy is, hogy kísérletezésre is szántam. Igen aprók, rizsszem méretűek. A barázdált felületük miatt jól tapad rá bármilyen mártás, vagy szósz - azon túl, hogy húslevesbe is kiváló. Úgy lehet bánni vele, mint a házi tarhonyával. Ezért aztán a következő serpenyőben készülő recept erősen hasonlít a pásztortarhonyára, csak más zöldségekkel és ízesítéssel.

zoldbab_csigatesztaval_es_sonkaval_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • negyed kiló zöldbab
  • egy kisebb (4dkg) vöröshagyma
  • egy közepes fokhagymagerezd
  • fél liter tyúkhúsleves, vagy csirkealaplé
  • tíz dekagramm nyolc tojásos csigatészta
  • két szárított fűszerpaprika
  • egy szál zeller-zöld, vagy metélőzeller
  • egy evőkanál olívaolaj
  • egy teáskanál a paprikakrémemből és kevés csípős szósz: a cél, hogy finoman fűszerpaprikás legyen, a csípősség pedig mérsékelt.
  • pár dekagramm vékony szelet érlelt sonka: a sajátomból vágtam keveset.

zoldbab_csigatesztaval_es_sonkaval_prep.jpg

Az apróra vágott hagymát az olívaolajon megfonnyasztottam, majd a még apróbbra vágott fokhagymával tovább fonnyasztottam. Közben felmelegítettem a húslevest, megtisztítottam a zöldbabot, falatnyi darabokra tördeltem. A fűszerpaprikákat felnyitottam, kicsumáztam, a magokat kivettem. A tésztát pár percig a hagymával együtt forgattam a serpenyőben, majd hozzáadtam a zöldbabot. Felöntöttem a annyi húslevessel, amennyi a tésztát éppen ellepte. Hozzáadtam a paprikát és a zeller-zöldet. Megkóstoltam, megsóztam. Sózásnál figyelembe kell venni azt is, hogy a sonka mennyire sós. Közepes lángon pároltam, párszor átforgattam. Amint kezdett fogyni a lé, belekevertem a paprikarémet és a kívánt mennyiségű csípős szószt. A folyadékot pótoltam. Addig pároltam, amíg a csigatészta és a zöldbab megpuhult. A levessel nem szabad túlöntözni, nem kell feltétlenül az összes húslevest hozzáadni. A szükséges folyadék mennyisége leginkább az adott csigatészta függvénye. A sonka nagy részét beleforgattam a tésztába, a szebb darabokat tetejére tépkedtem. A fűszerpaprikát és a szárzellert kidobtam, tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr5214105761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.07.15. 05:38:39

@Andrass9: Örülök, hogy tetszik. A hínárt nem annyira szeretem. Na jó, a tészta dupla rizsszem mértetű. :)

Benikuty 2018.07.15. 22:21:49

@Gyalogrépa: támogatom, hogy a hínárt meg kell hagyni a tengeri teheneknek ;)
Ami pedig a tésztát illeti: amíg mód van De Cecco durumtésztát vagy Heppenheimer félét használni, nem látom értelmét @Andrass9: által sztároltat a számba venni. Nyilván ő megszokta ezeket, és szempont számára egy Nébih teszt eredménye. Ipari BL55 és tojáslé...

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.08.07. 04:07:06

Töröltem egy hozzászólást a hozzászóló kérésére.
süti beállítások módosítása