Mac&Bryndza radikkióval
2018. november 13. írta: Gyalogrépa

Mac&Bryndza radikkióval

mac_bryndza_radikkioval.jpg

Tovább dolgozom a kesernyés salátával, a radikkióval. Elég keserű ahhoz, hogy nehéz legyen hozzávalókat társítani hozzá. Ehhez hasonló a helyzet egy kesernyés, de finom, ehető gombánál. Szedtem már fehértejű keserűgombát, amit - az ajánlások alapján - juhtúróval és szalonnával készítettem el. Bevált. Úgy gondoltam, a radikkiót is összepárosítom a juhtúróval.

mac_bryndza_radikkioval_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • százhúsz gramm radikkió: kesernyés, lila színű salátaféle. Tipikusan a hűvös, hidegebb idő terménye. Leginkább Olaszországban népszerű.
  • százhúsz gramm bryndza
  • kétszáz gramm nyolc tojásos szarvacska tészta: ez itt szabad tartásból származó Heppenheimer tojásokkal készült. Szélesmetélt nem jó helyette, hiába nyolc tojásos, feltétlenül valami fodros, vagy üreges tészta kell, hogy felvegye a mártást.
  • két dekagramm finomliszt
  • két dekagramm vaj
  • három deciliter tej
  • egy csipet Cayenne bors
  • almaecet szükség szerint

mac_bryndza_radikkioval_prep.jpg

A darabolt radikkiót lobogó vízbe dobtam öt percre, majd lecsepegtettem, kissé kinyomkodtam. A tejet egy lábasban melegíteni kezdtem. Vastag fenekű lábasban világos rántást készítettem a vajjal és a liszttel. Amint a tej felforrt, apránként hozzáadtam a rántáshoz, miközben minden alkalommal simára kevertem. Hozzáadtam a Cayenne-borsot, belekevertem a bryndzát. Lassú tűzön megolvasztottam. Ugyan nekem nem lett nyúlós, de előfordulhat. Ilyenkor pár csepp ecet, vagy citromlé, esetemben almaecet belekeverésével lehet orvosolni a hibát. Ez egy besamel alapú juhtúró-mártás. Amíg a szósz készült, kifőztem a tésztát, előmelegítettem a sütőt kétszáz fokra. Kivajaztam a tésztának megfelelő méretű tepsit. A tésztát összekevertem a szósszal és a radikkióval, majd a tepsibe öntöttem. A sütőben kissé megpirítottam a felszínét. A juhtúró tényleg működik a radikkióval. Érdekes lehet juhtúrós csuszát kipróbálni blansírozott radikkió hozzáadásával.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7414369337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása