Reteksaláta török módra feta sajttal
2019. április 23. írta: Gyalogrépa

Reteksaláta török módra feta sajttal

reteksalata_torok_modra_feta_sajttal.jpg

A médiákból könnyen azt a tanulságot vonhatjuk le, hogy a mediterráneumban folyton nyár van. Pedig, nem, pontosabban csak a forgatócsoportok járnak nyáron. Tavasszal ott sincs feltétlenül cukkini, paradicsom, paprika, padlizsán. Vagy van, de az nem az igazi ilyenkor. Nem ez a lényeg, hanem az, hogy tavasszal finom a hónapos retek, amire már rá lehet húzni egy tisztességes nyers salátát.

reteksalata_torok_modra_feta_sajttal_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • negyven dekagramm hónapos retek: egészen ízetlen retkekbe is belefutni. Olyan kell, ami kissé csípős, és - meglepő módon - retekillata van.
  • negyven dekagramm feta sajt
  • tizennyolc dekagramm olajban eltett szárított paradicsom: ez pontosan egy üveg Bretas paradicsomnak felel meg. Fokhagymával és szárított zöldfűszerekkel eltett török paradicsomról van szó. Nem olcsó, viszont megéri.
  • két-három evőkanál citromlé ízlés szerint
  • a képen látható mennyiségű petrezselyem
  • két teáskanál szumák, vagy szömörce: citrusos aromájú fűszer. A Földközi-tenger keleti medencéjében népszerű.
  • egy csipet fahéj: tompítja a könnyen egyhangúvá váló sós-savanyú ízt.
  • két mokkáskanál őrölt római kömény
  • nyolc dekagramm kalamata olajbogyó

A retket hasábokra vágtam, a fetát összetördeltem, hozzákevertem a kis darabokra vágott szárított paradicsomot, majd az üveg teljes tartalmát ráöntöttem. Az olajbogyót kimagoztam, apróra vágtam, aztán a többi összetevővel együtt a salátába kevertem. Tálalásnál friss petrezselyemmel és szumákkal szórtam meg. Sózni nem kell a feta sajt és a szárított paradicsom miatt. Frissen a legjobb, kár megvárni, hogy összeérjen. Kovászos kenyérrel kiváló, de feltekert lepénykenyérbe gyömöszölve is üt.

Azért a legjobb retkeknél is van kakukktojás, ami menthetetlenül pudvás.

pudvas_retek.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr1014781102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2019.04.23. 14:52:18

Szerintem a jó retek a kakukktojás. A képen látható majdnem citrom méretű már "frissen" is biztos pudvás. Érdekes módon a lidlben vett apró szeművel még sosem fürödtem be,....csak a bolt szagát tudnám elviselni!

A fickó 2019.04.24. 00:51:09

Még nincs jó retek, most vetettem, Green Luobo-t, meg Zlata-t, bő egy hónap múlva már lesz olyan, ami "kissé csípős, és - meglepő módon - retekillata van." :)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2019.04.24. 05:12:20

@Benikuty: Úgy négyből egy volt pudvás, a többi rendben volt. Még jó, hogy több csomaggal vettem. A lidl-ben kaphatóval én is elégedett voltam, de idén totál ízetlen tételeket hoztak, nem egyszer befürödtem velük. Az újhagymájuk is nélkülözi a kellemes hagymaízt, hanem keserű, és csíp, mint a veszedelem. A múltkori kalabriai lila újhagyma kivétel volt, azt tegyük hozzá.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2019.04.24. 05:20:17

@A fickó: Ezek nagyon guszták. A Zlata egészen hasonlít arra a kormos retekre, amit a piacra szokott hozni egy termelő. Na azok a tételek tényleg finomabbak, mint a képen látható.

Benikuty 2019.04.24. 06:08:42

@Gyalogrépa: amit tegnap vettem említett helyen, olyan amit várni lehet. Nem csúcs, természetesen.
Hagymával szerencsés vagyok, a spárgához hasonlóan. A helyi piacon termelőtől veszem. Előző nap szedett, és talán ezért nem keserű. Aztán végre valami zöld!

Benikuty 2019.04.24. 06:11:07

@A fickó: A Hunyadin vásárolt zlata másnapra kukacos és pudvás volt, ment az egész a kukába. Hűtve volt, zacskóban.

A fickó 2019.04.25. 00:12:51

@Benikuty: Én már csak a kertemből eszem friss jó ízű retket ....

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2019.04.25. 05:07:45

@Benikuty: @A fickó: Ez a kukacosság dolog engem nemigen zavart, ugyan nem ettem meg őket. :) A legfinomabb termelői retek is csupa kukac, néha egérrágta. Duplaannyit veszek, úgy nincs gond. Mikor volt kiskertem, a hónapos jégcsapretek is girbe-gurba volt a gondos felásás, gereblyézés, talajlazítás ellenére is. Finom volt, és a fele kukacos. Ez vele jár szerintem. :)

A fickó 2019.04.25. 22:51:39

@Gyalogrépa: Előfordul némi kukac, rágás, stb. de alapvetően szépek a retkek a kertemben, időben kell felszedni, de hát ez is a bijó zöldség velejárója.
süti beállítások módosítása