Intenzív vajas íz egyetlen süteményben: írós aprósütemény
2017. április 16. írta: Gyalogrépa

Intenzív vajas íz egyetlen süteményben: írós aprósütemény

irosaprosutemeny.jpg

Az írónak erős vajas íze, és természetes édessége van. Az már csak olaj a tűzre, hogy vaj is kerül a tésztába. Nem találtam fel a spanyol viaszt: ez az angolszász országokban egy olyan alapsütemény, mint nálunk a tepertős pogácsa. A recept kiritikus pontja az író, ami a kiskereskedelemben jobbára nem is létezik nálunk. A sütés napján köpültem először vajat, pont az író miatt ehhez a süteményhez. A vaj köpülését itt mutattam be.

irosaprosutemenyalapanyag.jpg

Az összetevők:

  • 45 dkg alacsony fehérjetartalmú liszt: süteményliszt.
  • 60 g vaníliával aromatizált cukor, vagy cukor, és vaníliakivonat.
  • 1 közepes tojás
  • 12 dkg vaj
  • 2 dl író
  • 5g só
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 kávéskanál sütőpor

Minél frisebb a vaj és az író, annál jobb. Mivel aznap készítettem a vajat, nyert ügyem van. Eszébe ne jusson bárkinek is margarinnal helyettesíteni a vajat! A sütemény lényege a vajas íz: az író és a vaj minőségén áll, vagy bukik minden.

irosaprosutemenyprep1.jpg

A száraz összetevőket elkevertem. Hideg vajat morzsoltam bele. Gyorsan kell dolgozni addig, amíg borsónyi vajdarabok keletkeznek. A vaj nem lehet puha, különben beleolvad a tésztába és porhanyós lesz. Ugyanezért nem szabad alaposan összedolgozni sem. A sütemény omlós legyen, ne porhanyós! Az írót összekevertem a tojással.

irosaprosutemenyprep2.jpg

A tojásos keveréket lazán a tésztához kevertem. Belisztezett deszkán fél-egy centiméter vastagságúra kinyújtottam, pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral fedett sütőlapra tettem. 200 fokra előmelegített sütőben aranyszínűre sütöttem. Amint elkészült rácsra raktam hűlni.

irosaprosutemenysutolapon.jpg

Langyosan a legfinomabb, és tanácsos pár napon belül elfogyasztani mert gyorsan veszít az ízéből és az állagából. Szilvalekárba mártogattam, de talán tea mellé a legjobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7712425407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzabPan 2018.01.09. 17:13:48

A kiskereskedelemben kapható író, még laktózmentes változatban is, hozzávetőleg egy árban a kefírrel, pl. ALDI-ban, fél literes, rétegelt dobozos kiszerelésben.
süti beállítások módosítása