Mediterrán, parfümös citromtorta ricottával
2017. április 30. írta: Gyalogrépa

Mediterrán, parfümös citromtorta ricottával

parfumosricottascitromtorta.jpg

A jó citromtorta kulcsa az illat. Ehhez kétség sem férhet. Meg kell ragadni egy adag citromot és ki kell szipolyozni belőle minél több aromaanyagot anélkül, hogy tökretennénk. Pár fűszerrel meg kell támogatni, majd egy sűrűbb anyaggal megkötni. Ezt valamilyen talapzatra kell rögzíteni, és kész is a citromtorta. Ezen felül még számos kellemes édeskés aromaanyagot lehet implantálni a tortába.

A mediterráneumban komoly kultúrája van az ehető parfümöknek - főleg ahova az arabok valaha betették a lábukat. Elég csak a rózsavízre, vagy különböző citrusvirágvizekre gondolni. Ebben a tekintetben a méhek sem maradnak le; ők a legnagyobb rajongói az ehető parfümöknek. Számtalan illatanyaggal készítenek mézet; a mézrablók nagy megelégedésére.

citromkivonatalapanyagok.jpg

Ilyenkor lehet a legjobb és legolcsóbb biocitromokat kapni. Kezdésnek biocitromból és pár fűszerből készítettem kivonatot. A citrom adott, a savasságot cukorral kompenzáltam. A fűszerek pedig a következők: gyömbér, kaffir lime levél, fahéj, zöld kardamom, szegfűbors. Ezek nagyon erős fűszerek; a citromaroma érvényesüléséért csak keveset használtam.

citromkivonat.jpg

A citromok legkülső sárga héját levágtam. A citromokat kifacsartam. A citromhéjat összekevertem a citromlével, a cukorral és a fűszerekkel. Óvatosan felmelegítettem; az első gyöngyzésre utaló buboréknál lehúztam a tűzről és lefedtem. Amint kihűlt, leszűrtem, majd eltettem a torta készítéséhez. Ez így ömagában is jó mártogató édes aprósüteményekhez, vagy üdítőalapanyag.

citromtortatoltelek.jpg

Összeállítottam a torta töltelékét. A ricotta a hordozója a citrom aromájának, de önamgában túl száraz. Ezért mascarponéval tettem krémesebbé. Pár tojással kevertem ki, ami végül megkötötte a tölteléket. Hozzáöntöttem a citromkivonatot, elkevertem. Pár evőkanál cukrot adtam hozzá, majd illatos gesztenyemézzel állítottam be az édességet. Végül meglocsoltam narancsvirágvízzel és pisztáciaolajjal. Ez már megelehetősen parfümös, és kis hőkezeléstől meg is dermed.

citromtortaalapestoltes.jpg

Alapnak vajas omlós tésztát készítettem, amit pihentetés után megsütöttem. A tészta három rész lisztből, két rész vajból és egy rész vízből állt. Megsóztam, lazán összemorzsoltam. Hűtőben pihentettem fél órát, majd kinyújtottam. Először sütőbabbal vakon sütöttem száznyolcvan fokon, majd kivettem a sütőbabot és így sütöttem készre a tésztaalapot. Feltöltöttem a töltelékkel, majd százötven fokos sütőben megdermesztettem. Mivel még bőven maradt a töltelékből, azt külön formában dermesztettem, amivel egyszerű túrókrémet kaptam.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2112465547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása