Karamelles fordított sárgabaracktorta
2017. augusztus 06. írta: Gyalogrépa

Karamelles fordított sárgabaracktorta

karamellessargabaracktorta.jpg

Az ügyesen megpakolt fordított gyümölcstorták sokkal jobban mutatnak, és sokkal finomabbak, mint amennyi munka van velük. A gyümölcs legjobb oldalát mutatják akkor, mikor dömping van belőle, ezért a tészta általában háttérbe szorul. A tésztának csak annyi dolga van, hogy összetartsa a gyümölcsöket. Úgy gondolom, a fordított tortáknál szokványos leveles tészta nem tartotta volna össze a felezett barackot, ezért egyszerűen elkevert piskóta-alapot választottam helyette.

karamellessargabaracktortaalapanyag.jpg

Összetevők:

  • legalább harminc dekagram sárga, vagy kajszibarack: a kissé keményebb húsú, érett példányokat jó választani, amik nem puhulnak lekvárrá azonnal egy kis hő hatására. Persze kell hogy illata legyen; a sárgabarackban az a lényeg.
  • három evőkanál cukor
  • kevert fahéjas piskótatészta: egy tojás tömegét lemértem. Ennek megfelelő tömegú vajat, lisztet mértem ki. Egy evőkanál porcukorral kikevertem a tojást, majd hozzáadtam az olvasztott vajat. Fehéredésig kevertem, majd fél kávéskanál fahéjat tettem bele. Elkevertem, majd csomómentesre dolgoztam az apránként hozzáadott liszttel.

karamellessargabaracktortaprep.jpg

A barackokat megmostam, kimagoztam, elfeleztem. Fontos, hogy kéznél legyenek, mikor a karamellel lépni kell. A húsz centiméter átmérőjú kerámia piteformámban egyenletesen eloszlattam a cukrot. A vékony fém piteformák nem igazán alkalmasak erre a feladatra, mert a karamell nagyon könnyen megég bennük, vagy nem egyenletesen barnul a sütő "féloldalassága" miatt. A kerámia mellett jók az üveg piteformák is. A piteformát betoltam az asztali sütőmbe, a termosztátot száznyolcvan fokra állítottam. Figyelemmel kísértem a karamell készülését. Amint már majdnem elkészült a közepesen sötét karamell, kivettem a piteformát, majd gyorsan beleraktam sárgabarackokat. Sietni kell, különben a kerámiaforma maradék hőjétől megég. Szorosan kell rakni a barackokat vágott felükkel lefele, hogy fordításnál jól mutassanak, és torta ne csússzon szét. Mire körbeértem a barackokkal, megpuhultak annyira, hogy szorosabbra lehetett tolni őket, így még belefért pár barack. A tésztát a tetejére öntöttem, majd visszatoltam a sütőbe, és addig sütöttem, míg a tészta meg nem barnult. A tortát hűlni hagytam. Hűlés közben a karamelles barackos réteg kissé összeállt. A forma szélénél egy kanállal vizsgáltam, mennyire hűlt ki. Amikor már lekvárállagúra hűlt, egy tányért borítottam a tetejére, majd átfordítottam. Porcukrot szórtam köré.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9212722816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása