Őzlábgombás szendvicskrém
2017. október 02. írta: Gyalogrépa

Őzlábgombás szendvicskrém

ozlabgombas_szendvicskrem.jpg

Az utóbbi hetekben bőven lehetett őzlábgombát szedni. Nekünk is sikerült szép adagot gyűjteni. Az apró dobverőket megtöltöttem, a kinyílt kalapok jelentős részét pedig szendvicskrémnek készítettem el. Erre különösen alkalmas as őzlábgomba, hiszen könnyen összeesnek, kiszáradnak a vékony kalapok, amitől nem lesz leveses a szendvicskrém. Galambgombával is érdemes próbálkozni, viszont az őzlábgomba mogyoróra emlékeztető aromája egyedülálló.

ozlabgombas_szendvicskrem_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • őzlábgomba kalapok
  • sajtkrém
  • édes hagyma, salotta, vagy lilahagyma
  • repceolaj
  • csípős szósz
  • szerecsendió

ozlabgombas_szendvicskrem_prep.jpg

Az őzlábgomba kalapokat megtisztítottam, apróra vágtam a hagymával együtt. Repceolajon addig pirítottam, forgattam, míg meglehetősen kiszáradt a keverék. A repceolaj talán a legjobb az őzlábgomba pirítására, mert ahhoz hasonló mogyorós aromája van. Szerecsendiót reszeltem rá, elkevertem a sajtkrémmel. Pár csepp csípős szósszal erősítettem az ízét. Megkóstoltam, megsóztam. A végeredmény egy karakteres ízű szendvicskrém, ami a hűtőben egy hétig eláll.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr1812917545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása