Hagymabimbók és éretlen gyümölcsök
2020. június 26. írta: Gyalogrépa

Hagymabimbók és éretlen gyümölcsök

hagymabimbok.jpg

Virágzik a vadpóré és a vadsnidling.

vadpore_virag_1.jpg

viragzo_vadsnidling.jpg

Tavaly kóstoltam kapri bogyó módjára eltett medvehagyma bimbót. Nos, felénk nem él medvehagyma, ellenben tömegesen van póréhagyma és vadsnidling, amik épp ilyenkor virágzanak. Ezeknek a bimbóiból szedtem. Lesóztam, lepréseltem. Hamarosan átkerülnek üvegekbe, amelyeket sós-ecetes páclével töltök föl.

lesozott_hagymabibmbok.jpg

Nemrég nem csak éretlen mirabolánszilvát szedtem, hanem ugyancsak éretlen sárgabarackot. Persze ez is már zölden hullott, hiszen sokkal több gyümölcs van rajta, mint amennyit megérlelni képes. A japán umeboshi mintájára próbálok savanyúságot előállítani. Az ume szilvát félig éretten leszedik, sózzák, préselik, majd szárítják. A végeredmény egy irgalmatlanul fanyar valami, de állítólag jó. Az alóla kifolyó leszűrt páclevet ízesítőként lehet kapni. Egy ilyen megkóstolása után döntöttem úgy, hogy kísérletezésbe fogok.

eretlen_gyumolcsok.jpg

Ume szilva nincs, hanem éretlen mirabolánszilva, meg sárgabarack. Mindegyiket lesóztam. A barackot egy héttel később szedtem, mint a szilvát, ami már egy hete a sóban áll lepréselve. Elég jól ellenáll a sónak. Némelyik elkezdett bepirosodni, utánérik a sóban.

lesozott_mirabolanszilva.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr3315948136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása