Toszkán téli zöldségleves kolbásszal
2018. február 26. írta: Gyalogrépa

Toszkán téli zöldségleves kolbásszal

toszkan_teli_zoldsegleves_kolbasszal.jpg

A múltkor belefutottam egy igen jó főzésre alkalmas kolbászba. Kifejezetten kerestem erre a célra terméket. Ez egy toszkán import, enyhén paprikás kolbász volt. Az ára alapján kiguvadt a szemem, de mivel már régóta kerestem ilyesmit, beruháztam.

Ha fel kéne sorolnom az itthon ismert főzőkolbászokat, egyedül a lecsókolbászt és a debrecenit tudnám kibökni. Debrecenik között sok csalódás ért, de ha utánajárok, biztosan tudnék rendeset keríteni: bár az erősen paprikás kolbász nem mindenbe jó. Csalódás alatt porcokat, csontokat, zacskódarabot, kavicsot (fogat?) értek elsősorban. Az ízélményre ezek mellett nehéz koncentrálni. Lehet sütni, főzni, de könnyen lehet, hogy túl sok zsír fő ki belőle - hiszen sütésre is alkalmas. A lecsókolbászt pedig egyszerűen nem merem megvenni. Vannak jó sütőkolbászaink, de azok nem jók arra, hogy levesben készüljenek. Nem is virslit, vagy krinolint kerestem, ők már eleve főtt állapotban kaphatók. A grillkolbászok között talán akad levesbe való, de kimondottan nem erre a célra készülnek. Hiszen ami sütve még pont jó zsíros, az már kinyírhatja a levest. Ugyanaz a helyzet, mint a debreceninél.
Végül is nem a nevek érdekelnek. Valami olyasmit várok el, hogy ízesített, alacsony zsírtartalmú darált húst a megfelelő technológiával (nem értek hozzá) bélbe töltsenek. Ezt én tíz percre belerakom valami gyöngyöző folyadékba, aztán jóízűen elfogyasztom a folyadékkal és a benne főtt elemekkel együtt. Szerintem nem várok sokat.
Akár főzhetnék a levesbe rendes tőkehúst is kolbász helyett, viszont például a lapocka bőven nem fő meg tíz perc alatt. A darált hús megfő hamar, készítettem is már egy ilyen levest. Jó volt, a koncepció hasonló, de nem ugyanez a kategória.
Tehát volt egy jóízű üres tyúkhúslevesem, meg pár apró főzőkolbászom. Némi zöldséggel és tésztával készítettem el, rettentő egyszerűen. Elég póriasan néz ki, de nekem élményszerű volt.

toszkan_teli_zoldsegleves_kolbasszal_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • nyolc-kilenc deciliter tyúkhúsleves
  • tíz deka kelkáposzta: ide jók a külső levelek. Persze a középső eret tanácsos elvékonyítani, mert lehet fás.
  • tíz deka karfiol
  • öt deka tojásos szarvacska tészta
  • tíz deka toszkán kolbász

toszkan_teli_zoldsegleves_kolbasszal_prep.jpg

A meglangyosított levesbe raktam a kolbászokat és a tésztát. Gyöngyözésig melegítettem, majd kivettem a kolbászokat. Beleraktam a feldarabolt kelkáposztát és a karfiolt. Gyöngyözéstől számítva öt percig főztem. Visszaraktam a kolbászokat, lefedve hagytam hűlni öt percet. Minden pont egyszerre készült el. A kolbász nem főtt rommá, ahogy a tészta és a zöldségek sem. Mire észbe kaptam, már vacsoráztunk is.

Igen laktató, friss ízű leves, két személyre pont elég vacsorára. A kolbászból szinte semennyi zsír nem főtt ki, tényleg csak hús lehet benne, meg ízesítők.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr5813698604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2018.02.26. 08:55:52

Azért ilyenkor sajnálom, hogy nem vagyok egy leveshasú ;)

A fickó 2018.02.26. 11:14:16

"Csalódás alatt porcokat, csontokat, zacskódarabot, kavicsot (fogat?) értek elsősorban. Az ízélményre ezek mellett nehéz koncentrálni."
Az a baj, hogy a fentiek mellett, íz élményre sem számíthatsz, tehát a "hunyjuk be a szemünket és úgy falatozzunk tovább" is értelmetlen lenne. :D

Egyébként az ilyen vastagabb káposztalevél, torzsa vagy más zöldségrészeket, ha jóízűek kevés alaplében meg kell főzni, turmixolni és a leveshez adni. Kellemesen ízesíti és vastagítja a levest. :) Amúgy ezt a kóbászt ki kellene próbálnom egyszer pl. egy frankfurti stílusú levesbe. :) Jó ez a leves és ha még lett volna otthon néhány kelbimbód is ....

Benikuty 2018.02.26. 13:58:31

@A fickó: jó ötlet, de előbb kipróbálom, hogy a megyaszói virsli mekeg-e még?

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.26. 19:02:59

@Benikuty: Sajnálhatod is! :)
A virsli ügye engem is izgat.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.26. 19:16:51

@A fickó: Érdekes lehet egy frankfurti levesnél a torzsával "vastagítás". A kolbász ügyét megoldjuk. A kelbimbót felcsíkozva, aprítva raknám bele az utolsó percben hozzáadva. Nagyon szeretem félig nyersen, mikor még csíp.

Attilajukkaja 2018.02.26. 21:20:11

@Gyalogrépa:
Biztosan finom leves lenne belőle, ... de nem győzném szedni utána a szélfogó tablettákat!

Benikuty 2018.02.26. 23:12:40

@Gyalogrépa: sajnos mekeg. Váltottam debreceni rendelésre, holnap érkezik.

2018.02.27. 14:12:19

@Gyalogrépa: amit az az ember a káposzta torzsa vagy levél turmixolásáról ír, az semmiképpen nem működik kelkáposztával. Nagyon keserű lesz! Mással esetleg. (Én nem írhatom meg neki, nem beszélek vele.)

Attilajukkaja 2018.02.27. 16:00:22

@pizzaszeletvágó:
" Nagyon keserű lesz! "
"Az az ember" világosan leírta, hogy csak akkor szabad felhasználni a torzsát vagy vastagabb leveleket, ha az jóízű, vagyis nem keserű.

"Én nem írhatom meg neki, nem beszélek vele."
Én nem lennék ennyire büszke arra, hogy hány emberrel vagyok rossz viszonyban.

2018.02.27. 18:17:15

@Attilajukkaja: köszönöm. A blogger iránti tiszteletből ezt itt és most nem folytatom. Mélyen, magadba...

2018.02.27. 18:29:59

Bocsánatot kérek a gyalogrépától.
3 ember van, akik már normális beszélgetésbe nem férnek bele. Ezek hárman itt kommentelnek most, mert alkalmatlanok emberi beszélgetésre, máshol már régen.
Minap ez kiderült A fickónál, kiderül itt is.
Sajnálom.
Nem olvasok itt se többet, ennek oka a 3 ember, de főleg ez a nárcisztikus nőszemély.
Pedig a blogger munkáját nagyra becsülöm.

Attilajukkaja 2018.02.27. 18:48:50

@pizzaszeletvágó:
Ez a blog szerintem nem erről szól.
A toszkán leveshez van hozzáfűzni valód?

Attilajukkaja 2018.02.27. 19:24:57

@Benikuty:
Állítólag lesz újra Piramis koncert!

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.28. 05:14:10

@pizzaszeletvágó: Nem kell bocsánatot kérni. Tessék visszajárni, legfeljebb nem olvasol bele a kommentekbe!
Amúgy én mind a négyőtökkel szót értek, és azt vallom (ma is), hogy egy hajóban evezünk mindahányan. Lehet, hogy nem bírod a stílusukat, összevesztek néha, de még ezekből is ki lehet mazsolázni tudásmorzsákat. Lényeges, hogy objektívnek kell maradni. Ha tetszik, ha nem, mind a négyen hozzá tudtok adni valamit a bloghoz.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.28. 06:32:24

@pizzaszeletvágó: Egy csomó információt, tudást rejtenek a kommentek, különösen a viták. Sokat tanulok belőlük én is. Érdemes olvasni, ha nem értesz egyet a hozzászólásokkal, akkor is.

Benikuty 2018.02.28. 07:40:34

@Attilajukkaja: Én inkább Elton John búcsúturnéjának a bécsi koncertjére mennék...Gondolhatod, mekkora show lesz! Kár, hogy nincs ötven rugóm erre a célra! (meg aztán partner is kéne hozzá)

Attilajukkaja 2018.02.28. 14:30:56

@Gyalogrépa:
"én mind a négyőtökkel szót értek"
Mert benned nincs semmi sértődöttség vagy rosszindulat. És jókat is főzöl! :o)
süti beállítások módosítása