Báránylapocka babbal, spenóttal, pecsenyelével
2018. április 20. írta: Gyalogrépa

Báránylapocka babbal, spenóttal, pecsenyelével

baranylapocka_babbal_spenottal_pecsenyelevel.jpg

Tovább gördül a fél bárány elfogyasztása, ezúttal a trimmelt lapockával. Még Húsvétra vettem egy fél bárányt, amit felbontottam így. A másik lapockát tazsinnak készítettem el, ami egy marokkói fogás. Azon a lapockán rajtahagytam a vékonyabb, kissé faggyús részt, ami persze nem ütött át a fahéjas mandula és a sárgabarack erős ízén. Viszont ennél a lapockánál levágtam a faggyús részt, ha úgy tetszik, csak a sovány bárányhús maradt, no meg a csontok. Itt csak a vékony, de igen finom bárányíz volt, ami mellett vígan elmuzsikált az óriás vajbab és a spenót.

Mivel a lapockát szuvidáltam és a báránykarajhoz elkészítettem a pecsenyelevet, sőt egy nagyobb tétel óriás vajbabot is, így ennek a fogásnak az elkészítésénél csak át kellett ezeket melegíteni, meg a spenótot, pirítóst összecsapni.

Persze nem ilyen ütemben ettük a bárányt, mint ahogy a blogon megjelenik, csak a bárányos posztok között teret engedtem másmilyen, de legfőképp báránymentes ételeknek.

baranylapocka_prep.jpg

Még a bontás napján szuvidáltam a trimmelt lapockát. Egy közepes fokhagymagerezdet egy hosszúborssal és egy teáskanál nagy szemű sóval megtörtem mozsárban. A lapockát olívaolajjal bedörzsöltem, majd serpenyőben körbepirítottam. Bedörzsöltem a fűszerkeverékkel, majd vákuumzacskóba csomagoltam. A befőzőautomatámban hőkezeltem hatvannyolc fokon tizennyolc órán keresztül. Vastag fedeles kerámiatálban is meg lehet sütni százötven fokos sütőben - nyilván a zacskó nélkül. Jeges vízben kihűtöttem. Ez így igen praktikus, hiszen előre el lehet készíteni az erre alkalmas húst, majd a fogyasztás napján elég csak felmelegíteni. Másrészt felügyeletet egyáltalán nem igényel a hőkezelés, a csomag kompakt, jól mozgatható.

A babot az itt leírtak szerint főztem meg. Fokhagymával, borssal, babérlevéllel ízesítettem. A főzőlével együtt hűtöttem ki.

baranylapocka_babbal_spenottal_pecsenyelevel_alapanyagok.jpg

Összetevők a fogás befejezéséhez

  • a leírt módon szuvidált báránylapocka: kicsontozva, falatokra bontva
  • tizenöt dekagramm a főtt óriás vajbabból
  • tizenöt dekagramm friss bébispenót
  • egy evőkanál a sűrű pecsenyeléből
  • egy evőkanál olívaolaj
  • szikkadt kenyérszeletek és fokhagyma pár szelet pirítóshoz

baranylapocka_babbal_spenottal_pecsenyelevel_prep.jpg

Egy nagy serpenyőben kis lángon felmelegítettem a lapockát a babbal, az olívaolajjal és a pecsenyelével együtt. Egy-két evőkanállal a bab főzőlevéből is lehet adagolni, hogy könnyebben átmelegedjenek az összetevők. Amint átmelegedtek, beleforgattam a megmosott, lecsepegtetett spenótot. Le is húztam a tűzről, nem kell a spenótot teljesen megfonnyasztani. Szeretem, ha ropogós, de nem a homoktól. Közben pár szelet kenyeret pirítottam, amiket azonnal bedörzsöltem fokhagymával. Tálalásnál pár gerezd citromot is tettem a tányérra, amivel meg lehetett locsolni ezt a tulajdonképpeni meleg salátát.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr5813850512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása