Rooibos teás rebarbarakompót
2018. május 09. írta: Gyalogrépa

Rooibos teás rebarbarakompót

rooibos_teas_rebarbarakompot.jpg

A rooibost leginkább teának fogyasztjuk, pedig nem is valódi tea, vagyis nem teacserje felhasználásával készül. Fűszerként is felhasználható például szirup, jelen esetben pedig kompót ízesítésére. A rebarbarának elég gyenge íze van, ami mellett érvényesülni tud a rooibos íze. Illenek egymáshoz, létezik szárított rebarbarával ízesített rooibos teakeverék is, bár én ezt a rebarbara pazarlásának tartom.

rooibos_teas_rebarbarakompot_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • harminc dekagramm tisztított rebarbara
  • tíz dekagramm közepesen lágy barna cukor: ez soknak tűnhet, de a rebarbara rendkívül savas. A kompót még ennyi cukorral is inkább savanykás, mint édes. Így a jó.
  • nyolc gramm rooibos

rooibos_teas_rebarbarakompot_prep.jpg

A rebarbarát feldaraboltam, majd összekevertem a cukorral. Három órán át hagytam állni, közben többször átforgattam. Látványosan sok levet engedett. Három deciliter vízzel és a rooibos-szal teát készítettem. A rooibost hat percig áztattam. Hozzáadtam a rebarbarához, majd hatvanegy fokon hőkezeltem tizenöt percet. A rebarbara megpuhulásához kell a hőkezelés, de a túl meleg pépessé, élvezhetetlenné teszi. Érzékenyebb a hőre, mint az őszibarack. Kihűtöttem. Másnap ízlett a legjobban, mikorra már összeért az íze. Gyorsan veszít a rooibos az ízéből, pár napon belül érdemes elfogyasztani, de még langyosan is jó. Úgy átüt a rooibos íze.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9013901220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norii 2018.05.09. 13:40:21

Ez de jól hangzik! :) Mindenképp kipróbálom :)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.05.10. 05:56:29

@Norii: Ha a kompótnak megmarad a leve, lefagyaszthatod úgy, hogy villával megkapargatod dermedés közben! Egész jó fagylaltot ad.
süti beállítások módosítása