Pszeudo-tavaszi saláta
2018. május 16. írta: Gyalogrépa

Pszeudo-tavaszi saláta

tavaszi_salata_tepett_mangalicasult.jpg

A szabadföldi retek és salátaszezon olyan gyorsan lement a környékünkön, hogy szinte el sem kezdődött. Salátára viszont ilyenkor szükség van, meg aztán akad belevaló zöldség így is. Megvettem az idei első csomag új céklámat, meg kipróbáltam a szárzellert, mint saláta-alapanyagot.

Mangalicacomb sütésével kísérleteztem, hozzá készült ez a nagyon egyszerű saláta. Kevésbé fűszeres sültek mellé inkább ezt a kelet-európai coleslaw-t ajánlom, ami ehhez hasonló koncepcióra épül, viszont más eredményt ad.

tavaszi_salata_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • hatszáz gramm (egy darab közepes méretű) újkáposzta
  • negyed kiló (egy csomó) új, idei cékla
  • körülbelül húsz dekagramm sárgarépa
  • tizenöt dekagramm szárzeller
  • öt dekagramm új fejes hagyma
  • egy evőkanál mustár
  • négy evőkanál almaecet
  • egy mokkáskanál őrölt kömény
  • egy mokkáskanál őrölt koriander
  • fél mokkáskanál őrölt ánizs
  • kevés frissen reszelt szerecsendió
  • három evőkanál repceolaj

tavaszi_salata_prep.jpg

A káposztát vékony csíkokra vágtam. A céklát és a sárgarépát alaposan megmostam, lereszeltem. A szárzellerről lehúztam a "merevítőrostokat", vékonyan felszeltem. A hagymát megtisztítottam, apróra vágtam. A mustárt, a fűszereket az olajjal és az ecettel kikevertem. Sózással nagyon óvatosan kell bánni, mert a szárzeller magában is sós. Az illata szépen fűszerezi az egész salátát, mégsem olyan nehézkes, mint a gumós zeller lenne. Jól kiegészíti többi alapanyagot. Enélkül a saláta egyhangúan édes-savanyú lenne. A zöldségeket összeforgattam a salátaöntettel, megkóstoltam, megsóztam. Két órán keresztül marináltam.

Elővettem a tavaly kipróbált lassú sütési technikát és mangalicacombra alkalmaztam, azzal a különbséggel, hogy az utolsó órában némi házi szósszal fóliába csavarva fejeztem be a sütést. Pihentetés után szálakra bontottam, összekevertem a maradék szósszal.

Tanulság az, hogy ez a mangalica sokkal finomabb, mint az eddigi sertéshúsok. Máshogy viselkedik, máshogy sül, nagyjából minden más. A húsa keményebb, szárazabbnak néz ki megsülve, de mégis szaftosabb valahogy. A szokványos sertésnél szerzett tapasztalatok itt keveset érnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr1313954752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása