Marhaszelet Budapest módra
2018. július 06. írta: Gyalogrépa

Marhaszelet Budapest módra

marhaszelet_budapest_modra.jpg

Menzán is szerettem a Budapest szeletet, pontosabban a Budapest ragut, ami alatta volt. Még pontosabban a zöldborsó, csirkemáj, csiperke gomba hármasát. Mivel leginkább menzán lehetett lehetett belefutni, a jó előre lesütött hús is inkább hideg, és cipőtalp állagú volt, de ez akkor nekem nem számított. A húst, vagy egy részét le lehetett passzolni másnak, aki jobban bírta a mócsingot. Ott volt a ragu, a rizs, jóllaktam azzal. Persze, nem mindig ízlett, de még mindig jobban csúszott, mint a legtöbb fogás. Aztán lehet ezt jobban is csinálni: első lépésnek elhagytam a folyton visszatérő mosogatásnál használt öblítőlevet a tányérból. Ízében nem ad hozzá, akkor minek?

Az idei zöldborsószezon még igazán el sem kezdődött, de már véget is ért. Amit kapni lehetett, az sem volt valami jó. Ezért az időjárás okolható, de ez nem old meg semmit. Szerencsére a zöldborsó jól bírja a fagyasztást, így a következő fogást egész évben el lehet készíteni - jobb zöldborsóból, mint amivel én főztem.

marhaszelet_budapest_modra_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • negyven dekagramm natúr szeletnek való hús: ez itt "rump steak" néven fut a közeli multiban. Hátszínnek reklámozzák, de azt hiszem, a fartő a helyes megnevezés. Jó ide a disznókaraj, vagy a tarja hátsó részéből vett szelet is. Talán ez még hagyományosnak is mondható a Budapest szelethez.
  • másfél deciliter alaplé, jelenleg tyúkhúsleves
  • negyed kiló csiperke
  • negyed kiló tisztított csirkemáj
  • tíz dekagramm fagyasztott zöldborsó tekintettel a rossz szezonra: a képen friss, de kevésbé jó borsó szerepel.körülbelül négy deka lila hagyma
  • egy közepes gerezd fokhagyma
  • egy teáskanál a főzött paprikakrémemből: gyakran készült lecsós alapra a Budapest ragu, ami nekem nem jön be. Ezt helyettesíti a paprikakrém.
  • pár dekagramm vaj a raguhoz és a rizshez
  • petrezselyem
  • egy csésze hosszú szemű rizs

marhaszelet_budapest_modra_prep.jpg

A húst kivettem a hűtőből, hogy felmelegedjen kissé. A rizst többször átmostam, leszárítottam. A lila hagymát apróra vágtam majd kevés vajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a fokhagymát, nemsokára a szeletekre vágott csiperkét is. Addig pároltam, míg a kiengedett lé a felére redukálódott a gomba alatt. Felöntöttem a felmelegített alaplével, amiben elkevertem a paprikakrémet. Hozzáadtam a csirkemájat és a zöldborsót, majd pár perc alatt kis lángon készre pároltam. (A fagyasztott zöldborsót langyos vízben célszerű felmelegíteni, más dolgunk nincs vele. Ráér a petrezselyemmel együtt hozzáadni a raguhoz a legvégén.) Megsóztam, friss petrezselymet szórtam rá. Közben piláf módra elkészítettem a rizst. A marhaszeletről levágtam a faggyús részeket, majd forró serpenyőben pár perc alatt angolosra sütöttem. Pihentettem. A hártyák mentén porcióztam két fele. A legjobb, ha minden egyszerre készül el. Tulajdonképpen pont emiatt nem igazán való menzára. Tálaltam. A borsó épp olyan ráncos, mint a menzán, a többi azért jobb.

marhaszelet_budapest_modra_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2314096647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása