Őszi séta, üres kosár
2019. október 22. írta: Gyalogrépa

Őszi séta, üres kosár

bukk.JPG

Hétvégén erdőben sétáltunk, kirándultunk a Pilisben. Gombászásnak nem mondanám, pedig ilyenkor, ott, pontosan ezt kellett volna csinálni. Reménytelennek tűnt, hogy gombát szedjünk. De az meg mégsem járja, hogy csak akkor menjünk a természetbe, ha van gomba.

oreg_tuskogombak.JPG

Kezdésnek láttunk két csokor öreg tuskógombát. Úgy tűnt, talán összeakadunk majd valami ehetővel is.

juhar.JPG

Különös tapasztalat, hogy az őszi erdő nem csak az avarszinten szép. Ilyenkor a gombaszedő csak akkor emeli fel a tekintetét a földről, ha őzlábgombát keres, vagy a buszmegállót hazafelé, illetve a parkoló autóját.

fiatal_tuskogombak.JPG

Ezek is tuskógombák, még a szedésre érdemes korban.

kigyogombak.jpg

Talán valamilyen kígyógomba fajta.

szurke_tolcsergombak.jpg

Valószínűleg szürke tölcsérgombák. Van, aki szereti.

 

kigyogombak2.JPG

Ismét odúból jött elő a kígyógomba.

Végül nem találtunk egy csokorra való fiatal tuskógombát sem, pedig két éve ugyanitt rengeteget lehetett volna szedni. Viszont szemlátomást jól haladtak a gombák, mert a fertőzött területen jó pár nagy fa dőlt ki. Ennek az erdőgazdálkodó nyilván kevésbé örül, mint a gombák.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2415248262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2019.10.23. 07:58:37

Októberben csoda szép az erdő, szóval mindenképp nyereséggel zártátok a napot. Merre voltatok pontosan?

kocsmagomba 2019.10.28. 20:53:44

Én az elmúlt napokban az autóval gombászás rekordjait döntögetem, ha van ilyen. Nem úgy, hogy autóval elmegyek valahová, ahol utána gombászok, hanem kifejezetten autóból gombászok. Tegnapelőtt és ma is keresztül kellett autóznom a Mátrán munkaügyben. Sástó alatt az útszéli árokban nőttek a nagy őzláb gombák. Sajnos olyan volt a forgalmi helyzet tegnapelőtt reggel, hogy nem tudtam hirtelen megállni, visszagyalogolni meg nem volt kedvem. Gondoltam, hogy meglesz az a gomba még ott visszafelé este is. Este jöttem vissza, be is gyűjtöttem a reggel megpillantott őzlábakat. Ma reggel ugyanott, ugyanez. Satufék, kiszállás begyűjtés.
Senki ne induljon neki, porzik az erdő, jellemző, hogy árok mélyéről szedtem őket fel. El is gondolkodtam, miért nincs még megoldva az őzláb termesztése? Ugyanis betonelemekkel hézagmentesen kirakott, 5-6 centi vastag erdei hordalékkal fedett árokból szedtem szép nagy őzlábakat.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2019.10.29. 07:23:26

@kocsmagomba: Őzláb termesztése? Az elvárás az ilyesmivel kapcsolatban, hogy egyik nap leszedik, másnap megy valami központi raktárba, harmadnap a boltok polcain: 25 fokban, fedetlenül. Ja, meg még álljon is el ilyen kondíciók mellett három napig. Hát hogyne! Az őzlábgomba ilyet nem tud. :)

kocsmagomba 2019.10.29. 18:49:03

@Gyalogrépa: én is tudom :) termelőtől a vásárlóig nem jut el időben. Nem olyan, mint a sítöke. De ha lenne fölös pénzem, csakazértis befektetnék rá... Tudod miért, mert őrült vagyok. :) Ettől függetlenül úgy tudom, nincs megoldva. Pedig.
süti beállítások módosítása