Szombati piaci bevásárlás
2020. szeptember 27. írta: Gyalogrépa

Szombati piaci bevásárlás

A kukoricának vége az idei évre. Furcsa ellentmondás, hogy a forró kukoricaleves télen esik a legjobban, de vannak nagyon jó konzervek. Tartok tőle, hogy paradicsomot is most vettem utoljára. Ha jól hallottam, akkor ez a salátaparadicsom már fóliás, akár lehet még jó a jövő héten is. Kérdés, hogy a hideg mennyire tesz be az ízének. Illetve a szabadföldi főzőparadicsomok is elvannak egy hétig különösebb fonnyadás nélkül. Abból még lehet jó. Ha jól emlékszem, azért a zöldbab és a fejtőbab el szokott ketyegni októberig - talán ugyanúgy a fólia alatt. Mindenesetre, a nyári zöldségek közül a kápia és a padlizsán marad velünk még egy darabig. Aztán előkerülnek a krumplik, amiket azért nélkülöznünk kellett jó pár hónapig. (Szerintem a parázsburgonya kivételével a késői érésű krumplik jobbak a nyáron kaphatóakhoz képest.) Petrezselyemgyökeret és répát is fogok látni eleget tavaszig. Sütőtök vásárlásra még nem vetemedtem, különben sem lett volna neki hely.
Azonban fontos megemlíteni a fontos almát. Fontos, mert ez a neve, és fontos, mert jóízű, többcélú, ellenálló, régi hazai fajta. Ezt azoknak mondom, akik gyümölcsfa ültetésén gondolkoznak, hiszen ennek most van itt az ideje. Savanykás is édes is. Lédús, ugyanakkor kemény húsú, ízletes fajta. Én nagyon szeretem, csak nem mindig futok össze vele. Szupermarketekben nagyjából kizárt találkozni vele, ott a nemzetközi mainstream fajták mennek. Gondolom a fontos almának kisebb a hozama és kevésbé fele meg az ipari léptékű almatermesztésnek és kereskedelemnek. Persze ez sosem lehet fokmérője egy gyümölcsnek a vásárló számára. Emellett a ritkább fajtáknak ritkábban kerül ki a neve a táblákra, mert kevesen ismerik. Magam is csak a habitusa alapján ismertem fel eddig. A fajtanevet eddig nem is láttam, nem hallottam.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6816217200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása