Török mandulás póréhagymasaláta
2017. augusztus 30. írta: Gyalogrépa

Török mandulás póréhagymasaláta

torokmandulasporehagymasalata.jpg

A múltkor beszerzett bébipóréhagyma jó apropó joghurtos saláta készítésére, ugyanis nagyon zsenge, és édes; ahogy egy rendes salátaalapanyaghoz illik. Egyáltalán nem csíp, nem karakteres, csak a gyenge póréhagyma íze van. Meg persze sok természetes cukor, amit párolással elő lehet hozni. Jól kiegészíti valamilyen édeskés olajos mag. Mivel még nyár van, és a diószezon még messze, ezért idei friss mandulával készült.

Összetevők:

  • zsenge póréhagyma
  • mandula
  • görög joghurt
  • tahini, azaz szezámmagkrém
  • fahéjas porcukor
  • díszítéshez füstölt paprika, szumák

torokmandulasporehagymasalataprep.jpg

A póréhagymát megtisztítottam, felaprítottam, majd kevés vízzel megpároltam. A mandulát blansíroztam, majd kinyomkodtam a héjából, szintén felaprítottam. A joghurtot kikevertem a tahinivel, kevés fahéjas cukorral, szerecsendióval és sóval. Belekevertem a mandulát és a póréhagymát, a tetejét a füstölt paprikával és a szumákkal díszítettem. Egyszerűen, felmelegített pitával tálaltam, de pirítóssal, vagy sült csirkével is kiváló, mint köretféleség. Kellemesen édeskés, hűsítő saláta a végeredmény az egyszerű póréhagymából.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2412789560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása