Szombati piaci bevásárlás
2018. február 24. írta: Gyalogrépa

Szombati piaci bevásárlás

Ma úgy mentünk ki a piacra, hogy hoznak megint a paprikás toszkán főzőkolbászból, aminek a múltkor nagy sikere volt nálunk. Már bánom, hogy nem rakattam el belőle, elfogyott. A római köményesből vettem, bizakodó vagyok a paprikás változat íze alapján. A japán konyha közkedvelt téli fogása a miszóval és egyebekkel lassan párolt daikón. Rengeteg fajta daikón-juk, azaz jégcsapretkük van. A héten már főztem ilyet vacsorára, tényleg nagyon jó. Most a jégcsapretek a legjobb zöldség a piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr713693804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.02.27. 13:49:54

A két paprika nem egyféle fajta. Egyik kápia, másik bocskor csoportba tartozik. Csak azért érdekes, mert a kápiát a termelők korábban viszik a piacra, most már érdemes inkább a bocskort keresni. Jobban jár a vásárló: én szombaton 2 kápiát vettem, mindkettőnek olyan csúnya száraz szára volt, mint itt a képen, meg is jártam, egyik paprika romlott férges volt belül, kívül semmi hibája. Lehet már karácsony óta volt a pulton. :(
Nem mondom, meg melyik a bocskor, mert látszik. :)

2018.02.27. 14:07:36

Amúgy erről a titokzatos toszkán kolbászról szeretnék többet megtudni. Valamilyen formában. Ha egy vágott képet is látnék róla, segítene.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.28. 04:46:55

@pizzaszeletvágó: A kápiát és a bocskort elég nehezen tudom megkülönböztetni ránézésre. Az alapján választok, melyiknek kemény a húsa és fényes a héja, amúgy egy kupacból vannak. Ezeknek mindig rendben van a belseje is. A zöldségesnek, akinél vesszük eléggé pörög a paprikás pultja.
A római köményes elfogyott, de félrerakattam paprikásat. A fűszerezést leszámítva annyi a különbség, hogy a római köményes másfélszer hosszabb, mint a paprikás. Csinálok képet a belsejéről szombaton, meg elküldöm, hol, mennyiért kapni. Szinte csak hús az egész.
Ha tudod, légy szíves áruld el a következő képen szereplő haragoszöld paprika fajtáját! cdn.blog.hu/su/suburbankitchen/postimage/20180127piac_1517048221.jpg
Előre is köszönöm. :)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.03.03. 11:23:24

@pizzaszeletvágó: Így félbevágva kiderült, hogy van benne szalonna is bőven. Küldtem mailt, mellékletben a képek.

2018.03.03. 20:31:02

@Gyalogrépa: OK, köszönöm. A zsírt láttam kívülről is, ezért érdekelt. Van olyan zsír, amit tilos kolbászba tenni és van olyan, amit kötelező. Ez az utóbbinak néz ki. :) Válasz majd még megy...
süti beállítások módosítása