Karibi disznósült ananásszal, csúcsos káposztával
2018. április 01. írta: Gyalogrépa

Karibi disznósült ananásszal, csúcsos káposztával

karibi_disznosult_ananasszal_csucsos_kaposztaval.jpg

Disznósülthöz illenek a friss gyümölccsel készült köretek. Ilyenkor az ananász a legjobb friss gyümölcs, amit én különösen kedvelek. Rossz a híre az ananásznak a desszertek világán kívül, amiért egyértelműen a hawaii pizza felelős. A kelt tésztát és a paradicsomos szószt gépsonkával és cukrozott konzervananásszal párosítják. Ebből tényleg nem sül ki semmi jó. Az ananász nem való paradicsomszósz, vagy kelt tészta mellé szerintem. A gépsonka konzerv ananász páros helyett pedig inkább való a hétvégi ebédlőasztalra a disznósült friss ananásszal párosítva.

csontos_boros_lapocka_pecsenye_sult_prep.jpg

Minél gömbölyűbb egy pecsenyének szánt hús, annál egyenletesebben sül. A szalonnája és a bőre óv a kiszáradástól és a túlsüléstől, ezért érdemes ezeket a húson hagyni, ha már rajta van. Ha ez a lapocka formázás nélkül sülne, a két végén lévő hús kiszáradna, mire a vastagabb rész elkészülne. A bőrét pedig nehéz lenne átsütni anélkül, hogy az oldalsó húsfelületek ki ne száradnának. A lapockát valahogy fel kell csavarni. Ennek akadálya a lapockacsont, amit így kivettem. Hogy a sülésnél a bőre ne ugorjon össze, keresztirányban bevagdostam. Ezzel még mutatósabb is a pecsenyénk. Kiterítettem a lapockát, a belsejét nagy szemű sóval szórtam meg, majd feltekertem úgy, hogy a bőre összeérjen. Ez egy kúpos formát adott. A hegye minden bizonnyal sok hőt kap, de alatta kevés a hús, ami kiszáradhatna. Hústűk segítségével összekötöztem, hogy tartsa a formáját.

karibi_csontos_boros_lapocka_pecsenye_sult_prep_2.jpg

A karibi térségre jellemző ízesítők a két kiló és húsz dekás kicsontozott, bőrös lapockához.

  • két evőkanál cukor
  • két evőkanál melasz
  • négy evőkanál szójaszósz
  • egy kisebb fej fokhagyma, ugyanekkora méretű gyömbér
  • kis rúd fahéj
  • egy szerecsendió virág
  • egy barna kardamom
  • két szegfűszeg
  • két mokkáskanál koriandermag
  • egy teáskanál szecsuani bors

A húst egy nagy üvegtálba állítottam. A fahéjt pár darabba törtem, a barna kardamomot félbevágtam, majd kifordítottam. A hús köré raktam a fűszereket. A szójaszószt összekevertem a cukorral és a melasszal, a húsra locsoltam. Fóliával lefedtem, majd a befőzőautomatámban hőkezeltem nyolcvan fokon tíz órán keresztül. Ezt alacsony hőfokra állított sütőben is el lehet készíteni, vagy egy akkora vízzel felengedett lábasban amibe belefér az üvegtál. Sütőben alufóliát tanácsos használni a frissen tartó fólia helyett. Párszor kitakartam a húst, majd rákanalaztam a bőrére a szaftjából.

Amint megpuhult a hús, áttettem egy hőálló tálba. Az alatta összegyűlt szaftot leszűrtem. A hús azon részeit, ahol felszínen van a hús, alufóliával fedtem le. A kétszáznegyven fokra előmelegített sütőbe toltam. A hegye nagyon gyorsan megpirul, ezt is célszerű alufólia kupakkal lefedni. A szósztól gyorsan karamellizálódik a bőr, résen kell lenni, hogy ne égjen meg. Amint a bőre megsült, kivettem a sütőből pihenni.

karibi_disznosult_ananasszal_csucsos_kaposztaval_koret_prep.jpg

A körethez szükség van a szaftra, egy ananászra és egy kisebb csúcsos káposzta felére. Ananásznál az a legjobb fajta, aminek élénk sárga a héja, az illatát pedig fél méterről érezni. Ennek a lombja általában nagyobb, mint az alsó, húsos része. Akkor érett, ha a lomb középső leveleit ki lehet húzni. Ez igaz a többi fajtára is, akármilyen zöld is legyen a gyümölcs héja.

Megtisztítottam az ananászt, cikkekre vágtam. A belső kemény részeket meghagytam, hogy biztosan ne essenek szét. Beleraktam őket a szaftba, majd kis lángon melegítettem. Nem kell hogy gyöngyözzön a szaft, kicsivel kevesebb hő is elég a gyümölcsnek. Sőt, a túl sok hőtől pépesre puhulna a gyümölcs, ami nem jó. Közben a szafttal locsolgattam a cikkelyek tetejét, párszor meg is fordítottam, hogy egyenletesen párolódjon. Amint megpuhult, egy tálba tettem, lefedtem, melegen tartottam. A lábasban maradt szaftot besűrítettem.

A káposzta felét egyszerűen csak csíkokra vágtam, majd forró vízben blansíroztam öt percig. Leszűrtem, alaposan lerázogattam. Jó ropogós és édes, a csúcsos káposztának ennyi konyhai művelet is elég.

A húsról levettem a kötést, kihúztam a hústűket, levettem a fóliatakarást. Nagyon egyszerűen tálaltam. A pecsenye, az ananász és a káposzta így szépek, ahogy vannak. A besűrített szafttal meglocsoltam.

karibi_disznosult_ananasszal_csucsos_kaposztaval_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2013797982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2018.04.01. 20:03:10

Az ananász a rossz hírét a cukros konzerveknek és a sok ananászra allergiás embernek köszönheti.

A fickó 2018.04.02. 00:11:43

"Rossz a híre az ananásznak a desszertek világán kívül, amiért egyértelműen a hawaii pizza felelős."
Mi a baj a hawaii pizzával. :) Az, hogy szarul készítik, mint az összes többi más pizzát. :D
A paradicsom is gyümölcs. Egyébként szerintem jól párosítható egyéb gyümölcsökkel, bizonyos édes fajták gyümölcs helyett is. Minden évben vannak olyan fajtáim, édesek, mint a méz, citrus félékre, vagy éppen kiviere, egresre emlékeztető ízük van, főleg hőkezelés után.
Visszatérve a fertőnek kikiáltott hawaii pizzához - én bizony követtem el itthon ilyet. :) Azt leszögezem, hogy csak nagyon érett ananásszal működik jól. Az éretlen azért sem jó, mert szétmarja az ember nyelvét, amit Ázsiában ettem, az nem ilyen volt, igaz a mandarin sem. .D A sós sonka és édes gyümölcs jól működik együtt.
A Dudás tesók tészta receptje, Amana Orange paradicsomból készített narancssárga gyümölcsös szósz, Iberico sonka, vagy legalább olyan, amit legutóbb kóstoltunk, bivaly mozzarella, Tellicherry bors, friss bazsalikomlevél, jófajta olívaolaj.
A tészta a paradicsomszósszal megkenve 3 percig sül 275 ºC-on (momentán ennyit tud a sütőm), majd rákerül a serpenyőben karamellizált ananász és sajt kockázva, 2 perc múlva a sütőből ki, majd a rá a sonka és bazsalikom, bors, kevéske olíva - ennyi.
A sütőlemez alját a pizza sütőbe tétele előtt full gázon melegítem, így tök jó pirult lesz az alja is és nem szárad ki a pizza. Ha négy-öt napig hagyom a tésztát a hűtőben előtte, és elsül a kezem a sütésekor is, akkor naggyon jó lesz a tésztája.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.04.02. 06:31:02

@Étteremkritikus: Azóta vagyunk jóban az ananásszal, amióta ki tudom választani a megfelelő gyümölcsöt. Az ananász allergiáról most hallok először, de az éretlen az én számat is kicsípi.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.04.02. 06:47:56

@A fickó: Az ananásszal nem olyan rég óta kísérletezem, mert körülbelül az utóbbi hét-nyolc darabot tudtam jól kiválasztani. Körülbelül januártól áprilisig tudtam eddig jót keríteni. Ez még nem esett egybe azzal az egy-két pizza készítésével, amiket évente megsütök. :)
Ami késik, nem múlik, de a legrosszabb pizza-élményeim mind a hawaii pizzához kötődnek.
A következő recept ez lesz: www.raymondblanc.com/recipes/roasted-pineapple/

Attilajukkaja 2018.04.02. 18:02:17

@A fickó:
"Mi a baj a hawaii pizzával. :) "
Az ananász nem való pizzára. Ha nem hiszed, kérdezd meg az olaszokat.
Az, hogy a paradicsom is egy gyümölcs, még nem érv arra, hogy ananászt tegyél egy pizzára vagy belefőzd mondjuk egy magyar gulyásba, ahogy egy paradicsommal teszed.
Igaz, engem annak idején a mézzel sütött sonkával is ki lehetett kergetni a világból! :o)

A fickó 2018.04.03. 11:35:11

@Attilajukkaja: "Az ananász nem való pizzára. Ha nem hiszed, kérdezd meg az olaszokat."
Ez nem hit kérdése - szerintem működik az íz, abban az esetben, ha a megfelelő paradicsomot, sajtot, sonkát , ananászt használjuk. :) Való, nem való az emberek fele szereti, főleg azok, akik eszik a gyümölcsöt a hússal. Nem tudom, milyen az átlag hawaii, vagy bármilyen pizza, mert nem eszem csak saját készítésűt. Kivétel a Dudás tesók pizzája, focaccia-ja. :P

Levegőn szárított sonka sárgadinnyével - is a kedvencem. De a saját készítésű húsgolyóm is vörös áfonya lekvárral az igazi. :) Gyakorlatilag gyümölcsön nőttem fel, hatalmas gyümölcsösünk volt, mindenbe került belőlük. A gyümölcs jó dolog, az átlagnál többet fogyasztunk belőle, az emberek nagy része nem, vagy alig eszik.

"Az, hogy a paradicsom is egy gyümölcs, még nem érv arra, hogy ananászt tegyél egy pizzára vagy belefőzd mondjuk egy magyar gulyásba, ahogy egy paradicsommal teszed."
Ha gulyásba nem is, de egy pörkölbe bizonyos gyümölcsök jó működhetnek - pl. a cseresznye. Én ezt Sárközi Ákostól lestem el, aki a csirkepörkölbe csempészett friss cseresznyét. Azóta nyáron, nálam mindig kerül bele, de nagyon nem mindegy, hogy mikor és hogyan. :D A zöldbabfőzelék a friss babomból nyáron elképzelhetetlen némi baracklekvár nélkül. Szépen kiemeli a friss zöldbab ízét. A legjobb BBQ szószomba a paradicsom mellé ananászpüré is kerül. A csirke, még inkább a gyöngytyúk mellé friss meggyből készült mártás, pirított mandulával. A kacsa és vadak mellé a különféle bogyós gyümölcs szószok mártások.
Ezek után a pizzára is jöhet némi ananász .... mondom úgy, hogy én inkább, ha lehet tonhalast, vagy szardellást készítek magamnak.

"Igaz, engem annak idején a mézzel sütött sonkával is ki lehetett kergetni a világból! :o)"
Akkor mit szólsz egy juharszirupos bacon-höz .... :D

Attilajukkaja 2018.04.03. 15:36:46

@A fickó:
"Ez nem hit kérdése - szerintem működik az íz,"
Persze, hogy nem hit kérdése. Ezek tények. Lehet csinálni hawaii ananászos lepényt, csak akkor nem hívjuk pizzának. Ne sértegessük ilyesmivel az olaszokat. Én sem örülnék, ha egy ananászos "gulyást" annak hívnának.
"Pizzája" van a magyaroknak vagy az araboknak is (és majdnem minden nemzetnek), csak lepénynek vagy sfihának hívják,

"Gyakorlatilag gyümölcsön nőttem fel"
Mi is nagyon szeretjük a gyümölcsöt, de ételekbe nem teszek édeset, kivéve, ha savanykás gyümölcsről van szó, azt is általában csípőssel párosítom. A magyar ember szerintem túlságosan édesszájú, abba is tesz édeset, amibe nem kellene.

"Ha gulyásba nem is, de egy pörkölbe bizonyos gyümölcsök jó működhetnek - pl. a cseresznye."
Ez persze ízlés kérdése, de nekem a szőr is felállt a hátamon a cseresznyés pörkölt gondolatára. :o)
A gyümölcsleveseket sem kedvelem, csak ha nyers benne a gyümölcs, nem tesznek bele cukrot, és az étkezés végén adják.

"ha lehet tonhalast, vagy szardellást készítek magamnak. "
Na azt szívesen megkóstolnám!

"Akkor mit szólsz egy juharszirupos bacon-höz .... :D"
Annak idején azt is megkóstoltam. És a "French toast"-os amerikai reggelit is: vaníliás, porcukros bundás kenyér gyümölcsökkel és sült baconnal vagy kolbásszal. Gondolhatod, hogy csak egyszer kóstoltam meg. ;o)
De a pizzánál nem az ízlésekről van szó, hanem arról, hogy olyan, hogy hawaii pizza nem létezik. Az csak egy zavaros kitaláció.

A fickó 2018.04.03. 19:13:50

@Attilajukkaja: "Ezek tények. Lehet csinálni hawaii ananászos lepényt, csak akkor nem hívjuk pizzának. Ne sértegessük ilyesmivel az olaszokat."
A pizza már régóta nem olasz ilyen értelemben, nemzetközi cucc lett belőle, már a chips is lehet pizzaízű ... :) De, mi az a pizza íz? :) A pizza meg lehet nutellás az olaszoknál is ... az legalább olasz. :) Meg citrom is kerülhet rá: Tonno e limone, Pizza al limone, de ez is lehet olasz. :) Ananász viszont nem terem náluk, ha teremne már "hivatalosan" is lenne a pizzán. :)
Azon bezzeg nem ütközik meg az olasz, hogy ahány pizza annyiféle tészta készül. Ha másképp, vagy rosszul készül, a fő alkotó elem, a tészta az sokkal nagyobb szentségtörés, mint hogy mi kerül a tetejére. Az olaszok is minden szrt rápakolnak, ha arra van igény.
Ezentúl megcsinálom a sonkás pizzát a szokásos AVPN minősítésű lisztemből és majd mellé eszem az ananászt kompótként. :DDD

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.04.04. 06:08:23

@Attilajukkaja: @A fickó: A hétvégén jövök egy melasszal készült sült babbal, tegnap sárgabarackos báránytazsin volt fahéjas cukros mandulával vacsorára. Szóval, lesz miről diskurálni az édesség témában. :)
Szerintem, mi magyarok nem is vagyunk olyan édesszájúak a marokkói, vagy az észak-amerikai konyhához képest. :)
Télen megsütöttem ezt, azt hittem felfordulok, olyan édes volt. Akkor is, ha sütemény! www.youtube.com/watch?v=ktSH7Di7w1I

Attilajukkaja 2018.04.04. 09:40:02

@A fickó:
"A pizza már régóta nem olasz ilyen értelemben, nemzetközi cucc lett belőle"
Mondjuk, ez igaz. :o)
Gulasht is főz már szinte mindenki. Még az indiaiak is!
ketzifintshy.blog.hu/2016/06/25/a_magyar_gulyas_indiai_valtozatai

"De, mi az a pizza íz? :)"
A pizzakészítésnek vannak (VOLTAK) bizonyos alapjai, amibe pl. nem tartozott bele a gyümölcs, ha sós ételként tálalták. Ha édességként, az más. Gyümölcsös desszertet már én is láttam képen, ami gyakorlatilag egy pizza volt. A citromot vagy a paradicsomot ebből a szempontból nem nevezném gyümölcsnek, akkor sem, ha növénytanilag abba a kategóriába esnek. Egy másik alap dolog volt, hogy nem zsúfolták teli mindenféle feltéttel, max hármat tettek rá.
Amit manapság pizza íznek neveznek, az szerintem valami paradicsomos-bazsalikomos-sajtos, esetleg oregánós ízhatás (?). Olyan, hogy pizza íz valójában nem létezik.

"Ananász viszont nem terem náluk, ha teremne már "hivatalosan" is lenne a pizzán. :)"
Viszont terem rengeteg narancs, mandarin, barack, szilva, körte, alma, stb. Mégsem pakolják rá a sós pizzára.
Amúgy talán az ananász is megteremne, ha már kávét is termesztenek. :o)

"Azon bezzeg nem ütközik meg az olasz, hogy ahány pizza annyiféle tészta készül."
Dehogynem! Igaz, délen és északon kicsit másképp készítik ott is, de ez érthető.
"Az olaszok is minden szrt rápakolnak, ha arra van igény"
A kommersz igénytelenség ugyanúgy elérte az olasz pizzát, ahogy a magyar gulyást is. :o(
Amúgy olvastad, hogy Velence polgármestere betiltotta az utcai pizzaszeletek árusítását, mert az degradálja a hagyományokat?
www.hirado.hu/2017/05/10/kebab-helyett-gelato-velence-visszater-gyokereihez/

"majd mellé eszem az ananászt kompótként. :DDD"
Helyes! :o)))
Bár én azt sem értettem meg soha, hogy egyes helyeken hogy ehetnek kompótot savanyúság gyanánt a főételekhez. De ez már az én egyéni problémám marad. :o)

Attilajukkaja 2018.04.04. 09:54:59

@Gyalogrépa:
"Szerintem, mi magyarok nem is vagyunk olyan édesszájúak a marokkói, vagy az észak-amerikai konyhához képest. :)"
Az lehet, de aki cukrot tesz a zsíros kenyérre vagy a káposztás tésztára, túrós csuszára, az ne mondja, hogy nem édesszájú. ;o)
Én azért nem rendelek étteremben soha uborka, káposzta vagy paradicsomsalátát, mert azt is megcukrozzák. Könyörgöm, miért???
Én is teszek bizonyos sós ételekbe egy csipet cukrot ízfokozóként, de nem annyit, hogy az összhatás édes legyen. Az embereket (gyerekeket) kár rászoktatni arra, hogy az ételek csak édesen vagy nagyon sósan finomak.
A desszertek egy más kategória. Abban a magyarok tényleg elég visszafogottak.
Szerintem a távol-keletiek ötvözik legügyesebben az édes-sós ételeiket. Ha ott édeset tesznek az ételbe, akkor biztosan kerül bele savanyú és/vagy csípős íz is. Az összhatás így harmonikus és izgalmas lesz, nem lapos.
Persze ízlések és pofonok .... :o)

Benikuty 2018.04.04. 14:21:06

@Attilajukkaja:" Bár én azt sem értettem meg soha, hogy egyes helyeken hogy ehetnek kompótot savanyúság gyanánt a főételekhez. De ez már az én egyéni problémám marad."
Ez inkább fogyatékosság. Nincs jobb, mint édesítőszert nyomokban tartalmazó ropogós őszibarack befőttet enni egy lime lével bőven meglocsolt tejes borjú bécsihez.
Aztán tovább haladva, nem értem, hogy ebben miért nyilvánít véleményt egy vega...

Attilajukkaja 2018.04.04. 14:46:30

@Benikuty:
Először is nem vagyok vega, csak nem eszem húst (a halakat, tengeri dolgokat nagyon szeretem és fogyasztom is, a finom rovarokat sem vetem meg). Másodszor pedig a vegák is esznek sós ételeket savanyúsággal. Harmadszor pedig akkor sem szerettem az édes kompótot a főételekhez, amikor még ettem húst (kb. 25-30 éve). :o)
És már többször kérdezték tőlem, hogy miért érdekelnek a húsos ételek, ha nem eszem őket. A válasz egyszerű: mert rendszeresen készítem őket.

Attilajukkaja 2018.04.04. 17:45:28

@Benikuty: @A fickó: @Gyalogrépa:
Amúgy én is főzök gyümölcsökkel. Húsvétra csicsóka leves volt körtével, kókusztejjel, a balzsamecetes tepsis zöldségekbe tettem többek között zöldalmát, a kínai kel salátába pedig egy kevés grapefruitot is,
A körte és az alma kissé éretlen volt, vagyis nem volt édes, de a zamata érződött. Az összhatás inkább savanykás volt.
Ha véletlenül úgy járnék, ahogy Gyalogrépa, és éretlen ananászt kapnék, talán azt is főzésre használnám fel. Még nem tudom hogyan, mert eddig még ne esett meg velem ilyen, de valószínűleg kockára vágnám és én is megkapatnám magas lángon, majd valamilyen salátához keverném. A hónapos retekkel is hasonlót tettem mielőtt a kelsalátába kevertem volna.
Az éretlen gyümölcsök amúgy nagyon menők nálam. Kár, hogy például zöld mangót csak ritkán látok még az itthoni ázsiai piacokon is. De lehet, hogy az nem is gyümölcs? Mármint úgy nem gyümölcs, ahogy a zöld vagy főző banán sem az, hanem inkább zöldség. Nem tudom, de egyáltalán nem édes.

A fickó 2018.04.04. 23:34:02

@Attilajukkaja: "Először is nem vagyok vega, csak nem eszem húst (a halakat, tengeri dolgokat nagyon szeretem és fogyasztom is, a finom rovarokat sem vetem meg)."
A hal is hús, de a melegvérű állatok húsához képest sokkal decensebb ízű, vagy mondhatnók íztelen. Ha így nézzük, tényleg nem hús. :D Életem legfinomabb hala a frissen kifogott sügér volt paprikás lisztbe forgatva disznózsírban kisütve egy-két órán belül. Jó, akkor még horgásztam és sügér is volt. A pisztrángot szeretem, de sajnos a mindenhol kapható szivárványosok zöme elég vacak egy jó sebes pisztrángért meg sokat kell utazni.
Amúgy mi a bajod az igazi húsokkal? Van olyan, hogy finom rovar?

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.04.05. 05:10:26

@Attilajukkaja: Szerintem az a trógerség a cukorral, mikor a rossz húzó alapanyagot próbálják támogatni. Káposztás tésztánál ez a káposzta, borsófőzeléknél a borsó, uborkasalátánál az uborka. Persze az sem árt, ha az ízérzékelés nem tompa, amin már a legegyszerűbb, de rendes házikoszt is sokat segít.
Jó érett ananászt használtam, az éretlen nem igazán jó semmire. :)

Attilajukkaja 2018.04.05. 09:12:38

@A fickó:
"A hal is hús"
Magyar ember számára nem az. :o)
Amúgy ezért is mondom, hogy nem vagyok vega.

"a melegvérű állatok húsához képest sokkal decensebb ízű, vagy mondhatnók íztelen. Ha így nézzük, tényleg nem hús."
Akkor a pulyka sem hús? :o))))
Szerintem a lazacnak, a makrélának viszont elég jellegzetes, intenzív íze van, ahogy általában az olajos halaknak.

"A pisztrángot szeretem, de sajnos a mindenhol kapható szivárványosok zöme elég vacak egy jó sebes pisztrángért meg sokat kell utazni. "
Hát igen, igazán minőségi magyar halat nem könnyű kapni. És elég drága is.

"Amúgy mi a bajod az igazi húsokkal?"
Semmi, csak nem eszem meg. Egyszer rájöttem, hogy a szervezetem nem nagyon szereti és vega lettem. Külföldi kollégáim révén akkor ismerkedtem meg az indiai, közel- és távol-keleti, olasz konyhával, és elragadott a hév. Aztán pár év után azért visszaszoktam a halakra és minden alsóbb rendű vízi állatra, mert azokat nagyon szeretem. Nem mondom, hogy egy ilyen állat minél undorítóbb, annál finomabb, ... de majdnem. :o)

topliszt.cafeblog.hu/files/2014/03/p%C3%A9niszhal.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Tengeri_uborka.jpg/1200px-Tengeri_uborka.jpg

Aztán függő lettem. :o)

"Van olyan, hogy finom rovar?"
Többségében semleges ízűek (vagyis nem hús, he-he!). Egyiket-másikat a szaga miatt nem szeretem (selyemhernyó báb párolva), vagy egyszerűn undorodom tőlük (pl. csótány). A bábot még Heston Blumenthal is kiköpte. :o))))
www.youtube.com/watch?time_continue=75&v=uLzYIXEFPNE

De a mézhangya állítólag nagyon finom édes a potrohában tárolt méz miatt. Azt sajnos még nem kóstoltam.

@Gyalogrépa:
"Szerintem az a trógerség a cukorral, mikor a rossz húzó alapanyagot próbálják támogatni. "
Nem mindig. Van, aki így szokta meg gyerekkora óta, de eredetileg lehet, hogy tényleg a cukorral próbálták feldobni az ízetlen vagy rossz alapanyagokat. :o)

"Persze az sem árt, ha az ízérzékelés nem tompa, amin már a legegyszerűbb, de rendes házikoszt is sokat segít."
Nagyon egyetértek. És a fűszerek használata is, amibe nálam nem tartozik bele a só. Nem mintha nem használnék sót, csak nem nevezem fűszernek. A só az só. :o) De a zöld fűszernövények, magok sok nátrium kloridot és nátrium glutamátot kiválthatnak az ételekben. Az erős paprikáról vagy chiliről nem is beszélve. Én nagyon fűszeresen főzök, de kevés sóval. és majdnem nulla cukorral (a detektálási limit alatt maradok).

"Jó érett ananászt használtam, az éretlen nem igazán jó semmire. :)"
Biztosan igazad van! :o))))
De ételek savanyítására azért kipróbálnám egyszer, ha véletlenül savanyú ananászt vennék. Tudod, a zöld paradicsomot és dinnyét is fel lehet használni valamire, ha úgy adódik.

Attilajukkaja 2018.04.05. 16:51:17

@Gyalogrépa:
"A hétvégén jövök egy melasszal készült sült babbal, tegnap sárgabarackos báránytazsin volt fahéjas cukros mandulával vacsorára."
Szerintem ezek nagyon klassz kaják, csak nem nekem valók. :o)
Őszintén irigylem a családodat vagy barátaidat, akiknek ilyeneket főzöl. És a tazsinhoz igazi marokkói edényed is van?
A fahéjat amúgy én is gyakran használom a sós ételekben. Meglepő, mennyire pikáns ízt ad ott, ahol nem is számítanál rá.

" Szóval, lesz miről diskurálni az édesség témában. :)"
Kedves, hogy ezt mondod. Én senkit sem akarok meggyőzni semmiről, csak leírom a gondolataimat, tapasztalataimat. :o)
Szerintem a többiek is ezt teszik.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.04.05. 19:14:37

@Attilajukkaja: Ez vákumzacskós tazsin volt :)
A dinnyehéjon már törtem tavaly is a fejem, de nem jutott rá idő, ahogy a zöld paradicsomra sem. Talán idén...
Néha megszalad nálam azon ételek aránya, amelyek édesebbek. Most egy ilyen időszak van.

Attilajukkaja 2018.04.05. 20:37:58

@Gyalogrépa:
"Ez vákumzacskós tazsin volt :)"
Erre nem gondoltam volna. :o))))

"Talán idén..."
Ami késik, nem múlik!

"Most egy ilyen időszak van."
Nincs ezzel semmi gond! Ha szereted, akkor gyakrabban is készíthetnél ilyesmit. ;o)
süti beállítások módosítása