Szombati piaci bevásárlás
2018. szeptember 01. írta: Gyalogrépa

Szombati piaci bevásárlás

Ismét adottak a lehetőségek, hogy a piacrovat tovább folytatódjon. Ugyan nem lesznek többet a korábbi hatalmas terményhalmok, hanem csak annyi, ami a deszkámon elfér. No meg  leginkább az újdonságokról fog kép készülni: azokról, amik a szezont nyitják, és a különlegességekről. Persze nem maradhatnak el a komolyabb eseményekhez kötődő bevásárlásokról készült képek sem.

A mai bevásárlás nem tartogatott túl sok különlegességet, viszont ez az ősz első napja, ami önmagában különleges. Az ősz a kedvenc évszakom - ugyan gombásznak melyik más lenne - ami ünnepre ad okot. Az is örömteli, hogy végre tudok időt szakítani az új ételekre, alapanyagokra, és természetesen a rég bevált dolgaimra. Múlt héten raktam el kimagozott, kierezett jalapeñot és uborkát. Utóbbiból nem eleget (tíz kiló eltevése tavaly nem volt elég), így ismét vettem. Ezúttal attól a termelőtől, aki ilyenkor méret szerint három felé szelektált uborkát árul, gondosan szétválogatva, ládákba rendezve. Pár hétvégén van csak neki és nagyjából kilencre elfogy. A hegyes paprika is üvegekbe kerül. Elgondolkodtató a bogyiszlóik formája, hogy esetleg tölteni kéne őket. Idén valamiért rákaptam a szőlőre, pedig eddig nemigen kedveltem egyiket sem. Idén kifejezetten muskotályos ízű fajtákra mentem és otellóra. Ez most muskotályos, a nevét nem tudom. A hosszúkás, hegyes, húsos paradicsom (talán Roma fajtájú) ismét a szárítóba kerül, ahogy tavaly is. A szilva kivételesen erős ízű apró fajta. A rókagombát, meg a padlizsánt pedig már mindenki unalomig ette már idén. Vagy nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2214215401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab Erzsébet 2018.09.01. 15:12:20

A körtecsatnim remekül sikerült, lett még mentás valamint fehérboros körtelekvár is pár üveggel. Aztán nyaraltunk és új inspirációkat kaptam a dalmát gasztronómiából. A blogomon a zöldbabsaláta - náluk fazoletti - fent van, ha netán kipróbálnád. Tegnap paradicsomszószt raktam el, mivel kaptam két vödör paradicsomot. Ma készült ebédre töltött paprika is. Várom a receptjeidet, a büfés kukoricasalátának nagy sikere volt barátaim körében. Szép napot. Bakancs és Fakanál. :-)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.09.04. 05:35:52

@Jakab Erzsébet: Nem vagyok valami körtés. Ami azt illeti, a vilmoskörtén kívül nem is nagyon tudom, melyikkel, mit érdemes csinálni. Talán azért, mert annyira leköt olyankor a szilva, birsalma. Azt tudom, hogy a keményebb, akár savanykásabb körte való kompótba, de hogy melyik fajtát vegyem süteménybe... Mit tudsz tanácsolni, melyiket, mihez vegyem? Biztosan szokott lenni a piacon Alex, Abate, meg Vilmos, utóbbi kitart januárig.
Meglestem a blogodat. Tetszik, bár még felül elférne egy gombászós rovat is. :)
Szerintem ezen a hétvégén érdemes őzlábgomba után kinézned, ha érint a dolog. Mondjuk, ha előző nap esett, akkor kár kimenni, mert szegények könnyen rommá áznak.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.09.10. 05:33:43

@Jakab Erzsébet: Jól beharangoztam a gombákat de a Pilis azon része, ahol tegnapelőtt voltunk szinte totál gombamentes volt. A vasútállomáson volt egy kifakult gévagomba, meg az erdőben pár apró (szerintem fogkrémízű) pöfeteg.
süti beállítások módosítása