Szombati piaci bevásárlás
2021. május 22. írta: Gyalogrépa

Szombati piaci bevásárlás

Jánosnapi retekkel (tudjátok, az az okkersárga, jó kemény ropogós és csípős retek) sajnos nem találkoztam - gondolom letermett - de van helyette mizuna saláta. Hajaz kicsit a reteklevélre, de nem is lövünk ezzel mellé, mert mustárzöld, az meg majdnem retek. Kellemesen csípős, szendvicsbe nagyszerű. Lehet, hogy utoljára láttam spárgát idén. Ez a lila inkább salátába, vagy desszertbe való. Essen szó az év első kovászos uborkájáról is, ami itt várja a hátam mögött az üvegben, hogy beinduljon. A kapor felső, zöld része inkább másra való, azzal tzatzikit ízesítettem. Az eper még mindig jó, lajosmizsei. Az újhagymák között ezeket a gyenge fiatal példányokat gyomorkímélő hagymaként árulták. Pedig értjük mi, hogy gyenge. Mostanra bedurrantak a saláták, amivel elérkezett a tojásos nokedli szezonja. Mert a tojásos nokedlinek is van. De csak a saláta miatt. Az viszont hozzátartozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9016568874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2021.05.23. 01:12:24

Mizunából már csináltam pesto-t is. Spárga még lesz néhány hétig, bár csak a másod/harmadosztályút nyomják a piacokon, az első osztályú egyenes kellően vastag sípok mennek exportra. A fehér spárga jó, de a zöld az időjárás miatt nem olyan jóízű eddig. A szabadföldi eper még meg sem jelent és zöldborsó sincs még. A saláták hepiznek ebben az időjárásban van víz, nincs túl meleg, fény meg nem kell olyan sok nekik. Pont most nem vetettem retket, bakker ....
Amúgy a tojásnak is van szezonja, mármint a szabad tartásban tojó tyúkok ilyenkor már esznek zöldeket, jobb szín erőteljesebb íz jellemzi a tavaszi nyári tojásokat.

Benikuty 2021.05.23. 07:58:05

@A fickó: Kőröshegyiék spárgája teljesen rendben van (Hunyadin is kapsz). Nem várhatod el, hogy a saját zsebük ellenségei legyenek. Fehér nekem nem jön be, csak a zöld. A lila tabouleh salátába kiváló.
Nézz ki az ablakon, a szabadföldi epret-szamócát leshetjük. Hepiék tojása brutál jó, frisset kaptam csütörtökön.
Jó retekért külön kellene mennem, szóval felejtős...

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2021.05.24. 06:19:46

@A fickó: Ez a lila megvan 2-3cm átmérőjű. Az, hogy kanyar van benne, nem izgat. A tegnapi eső után szerintem egymás után repednek a retkek. Szombaton ezekkel lesz tele a piac. Vettem most jércetojást is, kiváncsi vagyok, milyen. A Sajtangyalnál kapható tojás a referencia. A tojásos nokedli igen nagyon jó lett tegnap. Amilyen idő van, egy-két hét múlva itt a rókagomba, három hét múlva vargánya. Legalább a gombász jól jár az özönvízzel.
süti beállítások módosítása